  • 11. Data: 2008-08-13 13:55:09
    Temat: Re: Rejestracja samochodu c.d.
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > No tak, to oczywiste.
    > Ale do kogo skierowac te skarge?
    > No i czy to, ze w sumie nie odpowiedzieli jaka byla podstawa prawna ma
    > jakis znaczenie?

    Nie podali podstawy bo jej nie znaleźli :-) O to właśnie chodziło.

  • 12. Data: 2008-08-13 13:55:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Boombastic,

    Wednesday, August 13, 2008, 3:40:27 PM, you wrote:

    > Roman, to nie USA.W Polsce nawet z OC trudno jest dostac rekompensatę dla
    > osoby fizycznej nie mogacej jeździć autem a co dopiero od urzędu.

    I co z tego? Odpowiedzieć muszą. Urzędasa, który zawalił sprawę
    przepytać też. Przyjdzie odpowiedź odmowna - trzeba się odwołać do
    wyższego organu - i ta sama kołomyjka w urzędzie od nowa.

    Co do niemożności uzyskania odszkodowania - myślę, że wynika raczej z
    braku determinacji osób o to się starających.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2008-08-13 13:56:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "xymax" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest pomysł, aby urzędnicy za swoje błędy płacili do 12x miesięcznej
    > pensji. Zgadnij kto krzyczy, że urzędnicy mało zarabiają i mylić się jest
    > rzeczą ludzką.

    Urzędnicy czasem błędy popełniają, ale nie zawsze są temu winni. Często
    jest to wynikiem niejednoznaczności przepisów oraz wewnętrznego
    prawotwórstwa. ustawa sobie, a wewnętrzne zarządzenie sobie.

  • 14. Data: 2008-08-13 14:29:46
    Od: venioo <v...@p...fm>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Co teraz mozna zrobic, zeby ci urzednicy dostali jakis opieprz, stracili
    > _premie_ i takie tam?????

    Premie... Buhahaha, ale sie usmialem...

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://venioo.ovh.org

  • 15. Data: 2008-08-13 14:30:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Co teraz mozna zrobic, zeby ci urzednicy dostali jakis opieprz, stracili
    > premie i takie tam?????

    A co jest źle? Przecież napisali że dokumenty są OK i zaprosili Ciebie do
    rejestracji. Czy masz inne pismo, gdzie odmówili rejestracji? Jak nie to się
    wyprą i tyle.

  • 16. Data: 2008-08-13 15:43:09
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > jest to wynikiem niejednoznaczności przepisów oraz wewnętrznego
    > prawotwórstwa. ustawa sobie, a wewnętrzne zarządzenie sobie.
    niech se oc wykupia od podjecia blednej decyzji... (zakladajac ze wkoncu
    beda odpowiadac finansowo za swoje bledy)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 17. Data: 2008-08-13 16:42:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W pl.soc.prawo SlawcioD <s...@p...onet.pl> napisal:
    > niech se oc wykupia od podjecia blednej decyzji... (zakladajac ze wkoncu
    > beda odpowiadac finansowo za swoje bledy)

    Fajnie, ale nie widze tego z uwagi na KP. Swoje funkcje
    wykonuja nie jako firma 'urzednik', tylko jako pracownik
    urzedu. Maksymalna odpowiedzialnosc do 3 pensji.
    Jezeli nawet zostanie to zmienione ustawowo, to polegnie przed TK.
    Jakiekolwiek inne rozwiazania wiaza sie z automatycznym
    NIEBAGATELNYM wzrostem wynagrodzen, albo z calkowitym
    paralizem decyzyjnym urzedow. Hint: strajk wloski.

    Urzad jako miejsce pracy jest moze atrakcyjny dla osob
    tuz przed emerytura, natomiast poza tym ludzie z nich
    wieja. Wszystkie urzedy centralne zala sie na ucieczke
    kadr, bo dobrze to tam zarabiaja tylko pasozyty polityczne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2008-08-13 17:08:37
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Witam,
    > Ciag dalszy sprawy sprzed miesiaca:
    > <http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_
    thread/thread/ea47038
    > 75afa31ed/8673b535118fb795?lnk=st&q=samochodu+otwock
    u+postanowienie+prawo
    > mocne#>
    >
    > Urzednik odmowil rejestracji pojazdu (umowa kupna-sprzedazy,
    > prawomocny wyrok sadu) domagajac sie dodatkowych dokumentow z Urzedu
    > Skarbowego (zaswiadczenie, ze pojazd znajdowal sie w masie spadkowej,
    > zaswiadczenie o zaplaconych podatkach).

    I bardzo dobrze zrobil. Skoro nie bylo ani slowa o pojezdzie w
    postanowieniu, mial watpliwosci i to calkiem sluszne. Sad dal dupy ?
    Napisano ze Czesiek dziedziczy "wszystko" czy wymieniano co ;] Moje zdanie
    jest takie ze zapomniano o samochodzie przy podaniu o ustalenie spadku, a w
    skarbowce poszli na reke i zaplacono podatek i jest git. Widzialem juz takie
    cuda, a ludzie czesto-gesto opisuja od dupy-strony swoj przypadek
    demonizujac tych bydlakow, zwanymi urzednikami [ironia mode ON]

    A sam dowod rejestracyjny zgodnie z rozp. nie okresla prawa wlasnosci. Poza
    tym nic takiego nie zrobil strasznego skoro i tak placiles podatek. Owszem,
    w rozp. nic o tym nie ma, ale urzednik wedlug mnie po prostu nie chcial
    zarejestrowac sputnika. Jak ktos chce byc dokladny - to sie czepia. A jak
    sie nie czepia - to glab, bo nic nie wie. No ludzie...!

    > Poniewaz wszystkim zalezalo na czasie takie dokumenty zostaly w US
    > uzyskane i przedstawione w Wydziale Komunikacji. Po 2-3 tygodniach
    > rejestracja odbyla sie pomyslnie.
    > W miedzyczasie zgodnie z sugestiami grupowymi do Wydzialu Komunikacji
    > zostal wystosowany list z prosba o podanie podstawy prawnej zadania
    > tych dodatkowych dokumnetow.
    >
    > Wlasnie przyszla odpowiedz.
    >
    > Zamiast podac te podstawe prawna, napisali, ze okazane poprzednio
    > dokumenty byly wystarczajace i zapraszaja do urzedu.

    Bo ktos czyt. urzednik sie przestraszyl, bo radca prawny sie przestraszyl,
    bo naczelnik sie przestraszyl - i puscili. Ot i masz odpowiedz z zycia
    wzieta. Podstawy prawnej nie ma chyba ze ktos chce grzebac w kc i spadkach
    sradkach etc. W pord i roz. wyk. nic o tym nie znajdziesz, to chyba jasne.

    > Sprawa zostala juz zalatwiona, tylko, ze przez 2 tygodnie nowy nabywca
    > nie mogl korzystac z samochodu, no i dotychaczasowa wlascicielka
    > (kobieta przed 80) musiala jechac specjalnie (mieszka teraz poza
    > miastem) do Urzedu Skarbowego (2 razy) stac w kolejkach itd.
    >
    > Co teraz mozna zrobic, zeby ci urzednicy dostali jakis opieprz,
    > stracili premie i takie tam?????

    Premie ????? :DDDDDDDDD 100 zl co 5 lat ? :DDDDDDDDD Podwyzka 100 brutto co
    3 lata ? :DDDDDDD Jakbym byl urzednikiem to moglby wcale tego nie miec i
    takich rozkminek :DDD Czlowieku, Ty napiszesz skarge i ktos moze wyleciec z
    roboty, bo chcial byc dokladny - puknij sie. i nie osmieszaj. Ciesz sie, ze
    zalatwiles w sumie bez bolu i jezdzij radosnie. Bo mogles sie z tym bujac
    pol roku po odwolaniach.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 19. Data: 2008-08-13 17:16:01
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl>

    Jacek_P wrote:
> [...]

    OK, ja moglbym sie zgodzic. Ale zaplaccie mi za kazda decyzje, od ktorej nie
    bylo odwolania. 99 % ?

> [...]
    > NIEBAGATELNYM wzrostem wynagrodzen, albo z calkowitym
    > paralizem decyzyjnym urzedow. Hint: strajk wloski.

    Nareszcie ktos mysli. Kasa za bledy, ale i kasa za sukcesy, nie tylko w
    jedna strone. Bo jak nie, to w urzedzie beda siedziec chyba lesnicy i
    rybacy, bo nie ludzie wyksztalceni za 1500 zl brutto z odp. finansowa za
    kazdy ruch. Poza tym ciekawy jestem kto przy rejestracji czasowej pojazdu
    czekal 30 dni na wydanie decyzji - nikt pewnie, wszyscy mieli blachy i
    czasowki na miejscu. Poczekajcie 30 dni na byle gowno to i odejdzie ochota
    na karanie. Bynajmniej ja bym sie nie spieszyl, skoro mam zaplacic za
    przekrecenie nazwiska w dowodzie rej. bo 50 osob stoi nad glowa i czeka.

> [...]
    > wieja. Wszystkie urzedy centralne zala sie na ucieczke
    > kadr, bo dobrze to tam zarabiaja tylko pasozyty polityczne.

    Otoz to. Taki Pan Czesiek z partii u wladzy, Pani Jadzia co siedzi od 30 lat
    i gowno dalej umie. Dobrze zarabiaja, czas im milo leci. Petentow nie widza,
    bo sa to osoby "decyzyjne".
    Natomiast Pan Marek skonczyl studia, 4 podyplomowki, biegle mowi po
    angielsku i siedzi za 1500 zl brutto. Do tego obsluguje 100 ludzi dziennie
    przy okienku modlac sie o to, zeby sie nie trafil jakis radny czy zwykly
    skurwiel, bo moze to skonczyc jego "kariere" w urzedzie.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 20. Data: 2008-08-13 17:26:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przede wszystkim by był możliwe odszkodowania, to urzędnik musiałby być
    niezawisły w wydawanych przez siebie decyzjach. Wówczas może za nie
    odpowiadać. A jak przy każdej decyzji szereg ważniejszych i mniej ważnych
    przełożonych mniej lub bardziej formalnie doradza, to potem trudno ustalić
    winnego.