  • 11. Data: 2007-03-21 15:42:02
    Temat: Re: Rejestracja działalności w wynajmowanym lokalu.
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Użytkownik dość niespodziewanie napisał(a):

    > Nie jest zameldowana, a co gorsza nie jest na nią też podpisana umowa
    > najmu. Czyli wg. Twoich słów chyba zarejestrowanie w tym lokalu
    > odpada...

    No właśnie nie do końca o to mi chodzi - nie rozumiem po prostu czemu
    miałaby wskazywać ten akurat lokal, jako miejsce wykonywania działalności,
    skoro tam nie będzie jej wykonywała. Ale jeżeli chce podać ten adres, jako
    jeden z kilku, a zwłaszcza jako ten do korespondencji, to nie widzę
    przeszkód.

    > W urzędzie skarbowym chcą prawo własności lokalu, albo umowę najmu...

    Gdzie tak jest? Spytałeś/Narzeczona spytała na jakiej podstawie i po co tego
    chcą?

    > albo zarejestrować działalność u rodziców narzeczonej, tylko to znowu
    > jest problem bo trzeba chyba podpisywać umowę najmu albo użyczenia i
    > nie wiem czy od tego nie trzeba płacić podatku.

    Prawdopodobnie to jest celem dociekań US ale nie powinno to Stanowic żadnej
    przeszkody do zarejestrowania działalności, a tylko być przedmiotem
    kosztu/dochodu wykazywanego w zeznaniach.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 12. Data: 2007-03-21 15:42:15
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    p...@g...com wrote:

    > OK, to załóżmy, że umowa jest na nią (albo na nas oboje o ile da się
    > coś takiego zrobić).

    Zgonie z prawem będzie, jeżeli będzie na was oboje.

    > Jak wtedy przedstawia się sytuacja z właścicielem?

    Właściciela nie obchodzi, czy w jego mieszkaniu mieszka Anna Nowak, czy
    Anna Nowak prowadząca DG.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 13. Data: 2007-03-21 15:45:01
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Artur wrote:

    > No ba!
    > Mam nieaktualny KC?

    Nie wiem. Ja podawałem za ISIP.

  • 14. Data: 2007-03-21 15:47:21
    Od: p...@g...com

    On 21 Mar, 16:42, Piotr Kubiak <p...@m...liamg> wrote:

    > Zgonie z prawem będzie, jeżeli będzie na was oboje.

    > Właściciela nie obchodzi, czy w jego mieszkaniu mieszka Anna Nowak, czy
    > Anna Nowak prowadząca DG.

    No tak ale czy nie będzie go obchodzić, że w jego lokalu ma siedzibę
    jakaś firma? Czy US nie będzie sie go czepiał?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-03-21 15:56:10
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    p...@g...com wrote:

    > albo zarejestrować działalność u rodziców narzeczonej, tylko to znowu
    > jest problem bo trzeba chyba podpisywać umowę najmu albo użyczenia i
    > nie wiem czy od tego nie trzeba płacić podatku.

    Jeżeli adres na zgłoszeniu będzie sie zgadzał z adresem zameldowania, to
    nikt nie będzie dalej tego drążył - w końcu przy meldowaniu powinno już
    zostać sprawdzone, czy osoba ma prawo mieszkać tam gdzie zgłasza.
    Problemy będą inne: nieaktualny meldunek to grzywna do 3000zł, oraz
    trzeba będzie załatwiać zgłoszenie DG w miejscu zameldowania.

  • 16. Data: 2007-03-21 16:08:33
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    p...@g...com wrote:

    > No tak ale czy nie będzie go obchodzić, że w jego lokalu ma siedzibę
    > jakaś firma? Czy US nie będzie sie go czepiał?

    Jak zrozumiałem z Twojego pierwszego postu, miejsce wykonywania
    działalności będzie gdzie indziej. Jeżeli narzeczona chce wskazać Twoje
    mieszkanie jako miejsce wykonywania DG, to zupełnie inna sprawa - patrz
    VAT dla wynajmującego. Uprzedzając pytanie, nie wiem jak się ma sprawa
    wykonywania ,,u klientów''. Ale obawiam się, że wtedy trzeba będzie
    podać Twoje mieszkanie jako siedzibę i miejsce wykonywania działalności
    - co oznacza ,,kłopoty'' u właściciela jw.

  • 17. Data: 2007-03-21 16:22:17
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 17:08:33 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Ale obawiam się, że wtedy trzeba będzie
    > podać Twoje mieszkanie jako siedzibę i miejsce wykonywania działalności
    > - co oznacza ,,kłopoty'' u właściciela jw.

    Bo wtedy właściciel odprowadza zupełnie inny podatek (czyt. duuużo wyższy
    od zwykłego) od nieruchomości.

  • 18. Data: 2007-03-21 16:33:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Roman Rumpel wrote:

    > Gdzie tak jest? Spytałeś/Narzeczona spytała na jakiej podstawie i po
    > co tego chcą?

    No co Ty?
    Ustawa o zasadach ewidencji podatników
    art 5.4b

  • 19. Data: 2007-03-21 18:36:25
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr Kubiak wrote:
    > w końcu przy meldowaniu powinno już
    > zostać sprawdzone, czy osoba ma prawo mieszkać tam gdzie zgłasza.

    Nie powinno. Zgodnie z prawem, po spełnieniu pozostałych warunków, można
    się zameldować w lokalu, w którym nie ma się prawa przebywać.

    > Problemy będą inne: nieaktualny meldunek to grzywna do 3000zł,

    Jak już prostuję: do 5000.

    -------------------+
    -------------------+

  • 20. Data: 2007-03-21 18:40:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr Kubiak wrote:
    > Skoro umowa jest na Ciebie, to narzeczona *formalnie*
    > nie ma prawa z Tobą mieszkać,

    Nie ma zakazu.

    > chyba że zawrzesz z nią osobną umowę -

    Na odczepne (dla urzędników) można na chusteczce spisać umowę użyczenia
    jednego pokoju.

    > ale
    > wtedy będzie trzeba zapłacić podatek.

    Zdradzisz jakim podatkiem jest objęta umowa użyczenia?