  • 81. Data: 2017-01-19 13:17:37
    Temat: Re: Rejestracja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    W dniu 18-01-17 o 22:41, Kviat pisze:
> [...]

    Skad ta roznica ? Znalezienie IMEI dla numeru telefonu powinno byc
    proste.

    >W tym wypadku telefony nigdy nie wróciły - poza nielicznymi
    >wyjątkami -
    >do abonentów, bowiem były narzędziem przestępstwa, natomiast
    >oględziny
    >były robione dość pobieżnie.

    A coz to za przestepstwo, ze 3000 ludzi zamieszanych ?
    Demonstracja KOD ?

    Czy ludzi mniej, telefonow wiecej i zmieniali czesto ?

    J.

  • 82. Data: 2017-01-19 13:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17-01-17 o 20:10, Kviat pisze:

    >Ale za to zapłaci skazany, czyli nie wykluczone, że tzw. "słup" jako
    >współpsrawca. Kilka takich sparw i się okaże, że to średni interes.

    Nie zaplaci, bo sie okaze, ze nie ma z czego.

    I sredni interes to bedzie dla Panstwa/Policji/Prokuratury.

    J.

  • 83. Data: 2017-01-19 13:25:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17-01-17 o 17:53, J.F. pisze:

    >To akurat robi program w kilka minut. Większym problemem czasowo jest
    >zebranie danych.

    A i tak czlowiek musi przejrzec i ocenic.

    >Przecież lity są publikowane na stronach Sadów Okręgowych. Ale to są
    >rzędy kilkudziesięciu osób na okręg sądowy.

    Ale czy to juz nie w pozniejszym etapie - najpierw policja sama musi
    ustalic co/kto ja interesuje ...

    J.

  • 84. Data: 2017-01-19 15:00:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co takiego istotnego jest na karcie SIM czy w telefonie (poza książką telefoniczną),
    czego nie można uzyskać od operatora?
    Chyba chodzi o udowodnienie "posiadania" konkretnej karty i konkretnego aparatu
    (IMEI, ale przecież grupy przestępcze dysponują techniką do zmiany IMEI).
    Nie zarejestrowania, a posiadania.
    "Byłem na meczu i zgubiłem/ukradli".

    -----

  • 85. Data: 2017-01-20 10:10:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-01-17 o 13:25, J.F. pisze:

    > A i tak czlowiek musi przejrzec i ocenic.

    Ale to hurtem widzisz dla wszystkich numerów:-)

    > Ale czy to juz nie w pozniejszym etapie - najpierw policja sama musi
    > ustalic co/kto ja interesuje ...

    Najpierw musisz mieć dane.

  • 86. Data: 2017-01-20 10:29:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-01-17 o 13:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie zaplaci, bo sie okaze, ze nie ma z czego.

    A wiesz, ze przeważnie płaci? Sposób jest prosty. Sąd daje wyrok w
    zawieszeniu. Jednym z warunków jest zapłata. I płacą :-)

    > I sredni interes to bedzie dla Panstwa/Policji/Prokuratury.

    Tu nie chodzi o żaden interes. W powiecie dziennie jest kilka zgłoszeń o
    oszustwach przez Internet. Jednym z elementów jest właśnie anonimowy
    telefon i anonimowy telefon.

  • 87. Data: 2017-01-20 10:36:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-01-17 o 13:17, J.F. pisze:

    > Skad ta roznica ? Znalezienie IMEI dla numeru telefonu powinno być proste.

    Powinno. Nie mogę pisać o szczegółach. Tu nie było akurat proste.

    > A coz to za przestepstwo, ze 3000 ludzi zamieszanych ?
    > Demonstracja KOD ?

    Nie. Olbrzymie oszustwo. Te telefony wyłudzono.

    > Czy ludzi mniej, telefonow wiecej i zmieniali czesto ?

    Nie, po prostu to trwało dłużej w czasie i nie wszystkie bilingi były
    dostępne w chwili, gdy rozpoczęliśmy :-)

  • 88. Data: 2017-01-20 16:54:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 19-01-17 o 13:22, J.F. pisze:

    >>> współpsrawca. Kilka takich sparw i się okaże, że to średni

    >A wiesz, ze przeważnie płaci? Sposób jest prosty. Sąd daje wyrok w
    >zawieszeniu. Jednym z warunków jest zapłata. I płacą :-)

    Ale to oplata musi byc dostowana do mozliwosci winnego.

    A takie sprawdzenie 3 tys telefonow to chyba juz setki tys zl kosztuje

    >Tu nie chodzi o żaden interes. W powiecie dziennie jest kilka
    >zgłoszeń o
    >oszustwach przez Internet. Jednym z elementów jest właśnie anonimowy
    >telefon i anonimowy telefon.

    Ale wtedy mamy raptem kilka telefonow do sprawdzenia, wiec koszty
    male.

    P.S. Policja sie dorobila jakies bazy tych oszukujacych numerow czy
    "ja prowadze te jedna sprawe i nic nie wiem o innych powiatach, ani
    nawet o wlasnym.
    A o sprawie nie moge z nikim rozmawiac, bo tajemnica sledztwa, nawet z
    innymi policjantami"..

    J.

  • 89. Data: 2017-01-20 17:12:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 19-01-17 o 13:17, J.F. pisze:
    >Nie. Olbrzymie oszustwo. Te telefony wyłudzono.

    Czyli nie tyle narzedziem, co przedmiotem przestepstwa ?

    Ale to chyba zawsze moze grozic jak sie kupuje telefon spoza
    oficjalnego zrodla i nie ma nic wsplnego z rejestracja ?
    (ba, nawet w miare oficjalne zrodlo moze byc zdradliwe)

    Moze nawet lepiej miec karte zarejestrowana na slupa, bo grupa
    interwencyjna moze nie trafic :-)

    Tak swoja droga - jesli sie dobrze domyslam, to telefony wyludzono,
    sprzedano zwyklym ludziom nic nie mowiac ze "kradzione" ... no to po
    ustaleniu numeru az sie prosi zadzwonic i wezwac do stawiennictwa w
    najblizszym komisariacie wraz z telefonem, pod grozba postawienia
    zarzutow wspoludzialu, mataczenia w sledztwie, a wiec i grozby
    aresztowania :-)
    Ciekawe ilu by sie zglosilo :-)

    Po cholere kolejne pisma slac i dane osobowe zmudnie uzyskiwac, w
    koszty idac :-)

    A wracajac do pytania - sprawcy koszta policji/prokuratury w koncu
    zaplacili, czy trzeba bylo rozlozyc na "paserow" ?

    P.S. Jak to jest - kupuje np na allegro telefon czy inna rzecz, nic
    nie wskazuje na to, ze kradziona, ale sie taka okazuje.
    Popelniam przestepstwo paserstwa, czy nie popelniam, skoro to
    nieswiadomie ?

    J.

  • 90. Data: 2017-01-20 22:04:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-01-17 o 16:54, J.F. pisze:

    > Ale to oplata musi byc dostowana do mozliwosci winnego.

    O ile wysokość grzywny możesz sobie regulować, to koszt opinii wynika z
    rozporządzenia.

    > A takie sprawdzenie 3 tys telefonow to chyba juz setki tys zl kosztuje ...

    > Ale wtedy mamy raptem kilka telefonow do sprawdzenia, wiec koszty male.

    Dotąd były małe, ale dotąd przeważnie do tego używano nierejestrowanych
    prepaidów. Teraz pewnie zaczną używać tych rejestrowanych na słupy.