  • 1. Data: 2007-06-14 12:48:42
    Temat: Referendum narodowe
    Od: "raportnowaka.pl" <i...@r...pl>

    Referendum narodowe

    "Wszelka władza spolecznosci ludzkiej początek swój bierze z woli
    narodu"

    Zatem spowodujmy, by Sejm RP podjał uwałę i rozpisał refrerendum w
    sparwie zmiany Ordynacji Wyborczej - na wiekszościową, Tarczy
    Antrakietowej i innych ważnych kwestii... np. umocowania organów
    Prokuratury w Konstytucji RP, jako organu podległego Sejmowi

    wiecej oraz druki na: www.raportnowaka.pl

    Zbigniew NOWAK

  • 2. Data: 2007-06-14 13:18:48
    Temat: Re: wypierdalaj spamerze
    Od: "Krynix." <aabjus@tp_niet.ua>

    na ile grup to jeszcze wyslesz?

  • 3. Data: 2007-06-14 16:03:06
    Temat: Re: Referendum narodowe
    Od: Michał <n...@n...cry>

    raportnowaka.pl napisał(a):
> [...]
    > Antrakietowej i innych ważnych kwestii... np. umocowania organów
    > Prokuratury w Konstytucji RP, jako organu podległego Sejmowi

    Byłeś posłem i nie wiesz, że referendum nie jest wiążące?

    W sumie to dziękuję Ci za wszystko. Tak wiele uczyniłeś, żeby pokazać
    jakie osły siedzą na Wiejskiej.
    --
    pzdr

  • 4. Data: 2007-06-14 17:40:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "raportnowaka.pl" <i...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    To, że władza ma początek w społeczeństwie nie oznacza, że zawsze warto
    wracać do tych korzeni. Sądzę, że w Polsce będzie przykładowo
    kilkadziesiąt, no może kilkaset osób mających merytoryczną wiedzę
    pozwalającą na racjonalne zajęcie stanowiska na temat opłacalności dla nas
    budowy bazy rakietowej. Spośród tych osób pewnie kilka ma dostęp do
    odpowiednich dokumentów, bez których można sobie toczyć jedynie dywagacje
    akademickie (możesz je przejrzeć na pl.misc.militaria). Pozostałe
    kilkadziesiąt milionów albo w ogóle nie zajmie stanowiska w tej kwestii,
    albo ich stanowisko nie będzie wynikać z merytoryki, a z jakiś tam sympatii
    politycznych czy tego, co akurat napisze prasa. Jakiż zatem pożytek z tej
    kosztownej zabawy?

    I podobnie będzie z wieloma innymi kwestiami. Spośród wymienionych przez
    Ciebie zagadnień, to jedynie taka a nie inna ordynacja wyborcza mogła by
    być - moim zdaniem - przedmiotem referendum. Ale nie będzie, bo rządzący
    ustawiają ją pod siebie.

  • 5. Data: 2007-06-14 18:22:06
    Od: Michał <n...@n...cry>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > tej kwestii, albo ich stanowisko nie będzie wynikać z merytoryki, a z
    > jakiś tam sympatii politycznych czy tego, co akurat napisze prasa. Jakiż

    Last but not least: siły, którym o wiele bardziej w kwestii zależy tylko
    czekają na referendum. Rosjan przynamniej będzie można poznać i już
    widać. Amerykanie działają bardziej wyrafinowanie.

    --
    pzdr

  • 6. Data: 2007-07-01 15:41:07
    Od: "raportnowaka.pl" <i...@r...pl>

    On 14 Cze, 18:03, Michał <n...@n...cry> wrote:

    > Byłeś posłem i nie wiesz, że referendum nie jest wiążące?
    >
    > W sumie to dziękuję Ci za wszystko. Tak wiele uczyniłeś, żeby pokazać
> [...]

    referendum jest wizące, jezeli co najmniej 50 % opowie sie ZA

  • 7. Data: 2007-07-01 15:45:34
    Od: "raportnowaka.pl" <i...@r...pl>

    On 14 Cze, 19:40, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Ciebie zagadnień, to jedynie taka a nie inna ordynacja wyborcza mogła by
    > być - moim zdaniem - przedmiotem referendum. Ale nie będzie, bo rządzący

    Koniec wypowiedzi nie trzyma sie logiki. Referendum jest po to, zeby
    wyborcy wiazacym wynikiem na korzyc spowodowali zmiane przepisów.
    Jezeli wobec kazdej sprawy z zalozenia bedziemy mowili, ze nie ma
    sensu, to moze uchylmy od razu ustawe o referendum konstytcyjnym a
    ten przepis wykreslmy z konstytucji, referenda lokalne tez powinny
    zostac zniesione. Po co te przepisy? Zeby mowic - ze mozemy isc na
    glosowanie, kiedy to sie podoba rzadzacym?
    Paranoja... Jak nisko upadlismy z nasza swiadomoscia obywatelska i
    checia zrobienia czegos dla kraju

  • 8. Data: 2007-07-01 18:32:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "raportnowaka.pl" <i...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > glosowanie, kiedy to sie podoba rzadzacym?
    > Paranoja... Jak nisko upadlismy z nasza swiadomoscia obywatelska i

    Widzisz, z życiu zawsze starałem się do spraw podchodzić profesjonalnie.
    Cokolwiek by to nie było. Trzeba sobie po prostu znaleźć kilka zagadnień,
    na których człowiek się zna i bez istotnej przyczyny nie brać za to, o czym
    pojęcia się nie ma. By referendum miało jakikolwiek sens, to musi dotyczyć
    spraw, na których ogół obywateli się zna - no przynajmniej większość. Jest
    wiele takich zagadnień, ale nie wszystkie.

    W referendum, to możemy się wypowiedzieć przykładowo, czy zgadzamy się na
    podniesienie podatków w celu podniesienia jakości służby zdrowia. Ale, by
    to referendum miało sens, to muszą być jasno określone kryteria. Załóżmy
    poddajemy pod głosowanie trzy koszyki świadczeń i trzy stawki
    ubezpieczania. To wówczas ma sens, a i to ograniczony, bo przy takim
    układzie prościej wprowadzić kilka wersji tego ubezpeicznie do wyboru.

    Referendum na temat tarczy antyrakietowej sensu nie ma. Bo przecież nie
    opublikujesz tego, że załóżmy w zamian za możliwość ustawienia wyrzutni
    będziemy mieli tyle a tyle rakiet do obrony. O poziomie wiedzy na temat
    tych wyrzutni niech świadczy to, że całkiem nie dawno odwiedził mnie
    ankieter z CBOS-u. Jedno z pytań było, czy uważam, że ta tarcza powinna
    chronić USA, czy wolał bym by chroniła państwa europejskie. To świadczy o
    poziomie wiedzy pytającego, który nie wiedział, że ona z definicji krajów
    europejskich chronić nie może. A przecież zakładamy, że układali pytania
    profesjonaliści. Jak sądzisz, jaką wartość merytoryczną będzie miał wynik
    tej ankiety, w którym załóżmy 6-% polaków powie, że chciała by, by chroniła
    europejskie państwa NATO? Zmienisz prawa fizyki?