    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot kaucji za wynajem mieszkania a brudne ściany
    Date: Sat, 9 May 2009 23:17:59 +0200

    On Sat, 9 May 2009, ksl wrote:

    > Pytanie: Czy wymienione przeze mnie rzeczy kwalifikują się do normalnego
    > zużycia mieszkania?

    IMO pytanie jest ... bezcelowe.
    I tak "drobne naprawy" mieszczą się w obowiązkach najemcy, obejmuje
    to też malowanie, wprost wymienione w przepisie.
    Tak samo jak ew. naprawienie szkód.
    Czyli czy uznać zabrudzenie za "normalne" czy "nienormalne" jest
    bez znaczenia, odmalować trzeba i basta.

    Przeczytaj:
    _117.html
    +++
    Art. 681
    Do drobnych nakładów, które obcišżajš najemcę lokalu, należš w
    szczególnoœci: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie œcian,
    podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejœciowych, jak również drobne
    naprawy instalacji i urzšdzeń technicznych, zapewniajšcych korzystanie ze
    œwiatła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody.
    ---

    > Zaznaczam też że on nie życzy sobie, żebyśmy na własną rękę odmalowali ściany
    > i uważa że nie mamy prawa bez jego zgody tego robić.

    To niech pokaże gdzie tak zapisaliście w umowie.
    Przepis jest jasny - odmalowanie to *wasz obowiązek*.
    I nie będzie nikt wmawiał że białe jest białe ;)

    > Zdaję sobie sprawę, że takie pytania mogą zdarzać się często ale szukam już
    > jakiś czas odpowiedzi i mam już mętlik w głowie. :/

    W linku wyżej masz indeks aktów prawnych związanych z lokalami...
    :D

    pzdr, Gotfryd