    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 23 Apr 2012 22:26:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: zwrot 10 dni- zakup przez net

    On Mon, 23 Apr 2012, witek wrote:

    > Przy takim "zakupie" nie płacisz z góry w internecie, a dopiero przy odbiorze
    > w sklepie.

    Nawet dalej - możesz zapłacić przy "wyklikaniu" przelewem,
    z prawnego p. widzenia dokonujac (tylko) przedpłaty, wybrany
    za przykład regulamin to przewiduje:
    http://www.euro.com.pl/regulamin.xml
    "Klient ma możliwoœć uiszczenia ceny: [...]
    w przypadku dokonania Rezerwacji Produktu za poœrednictwem Sklepu
    [...lista...] oraz przelewem bankowym"

    Jak sadzę, nikt z obecnych nie spodziewa się ze przelew może być
    zrobiony po odebraniu towaru :)
    Oczywiscie opcja o której piszesz (zapłata na miejscu gotówka
    lub karta) również ma miejsce, ale wyłacznie od sposobu "prowadzenia"
    klienta na stronie sklepu zależy, czy (jesli nie przestudiował
    regulaminu) zorientuje się że nawet wybierajac przelew wcale
    nie zawiera umowy, tak jak piszesz.

    > W sklepie możesz go jak najbardziej obejrzec i ... nie kupić.

    Ototo.
    Obsługa oczywiscie może zupełnie zapomnieć uswiadomić klienta
    w sprawie tego ogladania, wręcz przeciwnie, "ja to tylko dostałem
    żeby panu przekazać"

    > No chyba, ze było tak jak piszesz. Czyli w internecie kupiłeś, zapłaciłeś,
    > a w sklepie tylko odbierasz.

    Uczciwie muszę przyznać, że przypadki odwrotne do opisanego przeze
    mnie wyżej (czyli zakup internetowy z zapłata na miejscu) również
    występuja.

    Przykład:
    http://fotozakupy.pl/pomoc/nasz-regulamin

    Z kolei tam "zakup internetowy" jest zastosowany w roli skutecznego
    "haka" przeciwkartowego, nie działa na niego żadna z rozważanych
    na grupach metod na obejscie przez kartowicza, włacznie
    z podana (chyba tu) koncepcja Roberta (pokazanie gotówki,
    a po wyliczeniu kwoty z opustem, czyli podaniu przez
    sprzedawcę konkretnej oferty, schowanie gotówki i wyjęcie
    karty).

    pzdr, Gotfryd