    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zrzut ekranu e-mapy na własnej stronie www
    Date: Wed, 02 Apr 2008 10:46:22 +0200

    > Chciałem umieścić sobie zrzut ekranu kawałka mapy ze strony zumi.pl, tak
    > aby po kliknięciu na niego przenosiło na właściwy kawałek interaktywnej
    > mapy w serwisie zumi. Zrzut ekranu stosownie podpisany, poniżej dodany link
    > tekstowy. Obrazek w małym rozmiarze - wycinek ok. 500px.
    >
    > Cała ta gimnastyka dlatego, że zumi nie udostępnia API, tak żebym mógł
    > sobie łatwo wstawić interaktywną mapkę na strone (vide Google Maps).

    Bo Onet to nie Google, które może sobie pozwolić na rozdawanie swoich
    (lub nawet zakupionych) usług za friko bez ograniczeń.

    Tu jest Polska, polskie warunki ekonomiczne i polskie firmy, mające
    modele biznesowe zakładające nieco bardziej bezpośredni zarobek, niż w
    przypadku Google.

    A konkretnie przyczyną jest to, że zarówno skopiowanie kawałka mapy, jak
    i puszczenie jej przez ewentualne API, pozbawia Onet przychodu z
    pokazywania reklam (które swoją drogą w Zumi wcale nie są jakieś mocno
    widoczne).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com