    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zrzeczenie sie spadku a długi.
    Date: Tue, 9 Feb 2010 22:21:39 +0100

    news:kjzr5ouktko.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Jezeli zostal przekroczony termin na odrzucenie spadku, to osoba
    > niepełnoletnia przyjmuje automatycznie spadek z tzw. dobrodziejstwem
    > inwentarza, czyli dlugi splaca sie wylacznie do wysokosci
    > odziedziczonego majatku. Jesli zadnego majatku nie bylo, to wierzyciel
    > zobaczy fige, a tak czy inaczej siostra nie musi placic nic 'ze
    > swojego'.
    >
    > Oczywiscie wszystko trzeba zalatwiac z zachowaniem odpowiednich
    > procedur i formalnosci. Ty weź lepiej idź po poradę do prawnika, a nie
    > na grupę...

    Prawnik nie potrzebny. By firma windykacyjna mogła dochodzić od nieletniej
    należności musiałaby uzyskać przeciwko niej tytuł wykonawczy. Dopiero po
    wezwaniu sądu warto pomyśleć o o adwokacie. W chwili obecnej spokojnie
    wystarczy odpisać im to co Ty napisałeś. Nie było spadku, więc nie jest im
    nic winna.