  • Data: 2006-08-13 20:26:43
    Temat: Re: znowu podatek od darowizn
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marek P. napisał(a):
    > Witam,
    > Szukałem podobnych wątków w archiwum grupy ale nie znalazłem.
    > Ciotka mojej żony chce nam podarować dom z działeczką. Dom to typowa
    > "kostka" z lat 60-70.
    > Doczytałem już, że jesteśmy w II grupie "podatkowej" i jaka stawka
    > obowiązuje. Natomiast moje pytania dotyczą,
    > 1. Jak określa się wartość działki i domu? Dodam, że dom wymaga dość
    > gruntownego remontu. Kto to określa? Notariusz? Rzeczoznawca?
    > 2. Gdzieś czytalem, że są plany (projekty ustaw), dość korzystnie
    > zmieniające temat podatków od darowizn. Czy to są tylko przedwyborcze
> [...]

    Witaj,
    1. Wartość nieruchomości określacie sami podczas spisywania aktu
    notarialnego. Powinna ona być podana rzetelnie. Jeśli US uzna, że
    jest zaniożona będzie mógł ją podwyższyć. Z decyzją US można
    się nie zgodzić. Wtedy powołany zostanie rzeczoznawca majątkowy,
    który określi wartość nieruchomości. Jeśli wartość ta będzie
    różna od podanej przez US o więcej niż 30 % wtedy za wycenę
    zapłaci urząd w przeciwnym wypadku wy.

    2. Projekt dotyczy podatku od spadków i darowizn. Istnieje
    rzeczywiście ale głębokie zmiany dotyczą raczej I grupy podatkowej.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    http://www.solski.pl