  • 1. Data: 2024-05-24 19:28:57
    Temat: Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2024 o 18:41, A. Filip pisze:
> [...]
    as-interwencji-uzyli-paralizatora-mezczyzna-zmarl-po
    licjanci-zatrzymani-zostana-wydaleni-ze-sluzby-st793
    1682

    > "Pierwszego z policjantów, posterunkowego, zwolniono już w czwartek, a w
    > stosunku do drugiego z policjantów, starszego sierżanta, procedura trwa."
    > <cynizm> Mieli pecha. "Złe skojarzenia" za blisko do wyborów. </cynizm>

    IMHO coś się bardzo niezgadzało z opisem policjantów, że polecieli.

    Jak wynika z relacji policjantów, mężczyzna leżał na podłodze. Nie było
    z nim logicznego kontaktu i w pewnym momencie stał się agresywny -
    poinformowała w rozmowie z tvn24.pl młodsza inspektor Monika Chlebicz,
    rzeczniczka prasowa Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy.

    Policjanci użyli wobec mężczyzny siły fizycznej, w tym między innymi
    chwytów obezwładniających i tasera (paralizatora). - Mężczyzna stracił
    przytomność. Policjanci zaczęli go reanimować. Na miejsce wezwano drugi
    patrol oraz karetkę pogotowia. Mężczyzna trafił do szpitala, gdzie zmarł
    - dodała policjantka.

    BTW - w artykule jest link do innej sprawy

    https://tvn24.pl/polska/wyroki-wiezienia-dla-lubelsk
    ich-policjantow-za-uzycie-paralizatora-ra810626-ls23
    36190

    3 lata za torturowanie i po jednym za przyglądanie się. To w porównaniu
    z wyrokami za stachowiaka wychodzi że zabójstwo było "za free".

    pobawię się w ciebie:

    <cynizm> jakby tak ustalić takie wyroki za oficjalny "cennik" to pewnie
    trochę osób uznałoby że w sumie to się opłaca potorturować kulsonow w
    tej cenie - a jak zgon jest "w cenie" to to wogóle byśmy mieli anachię
    na ulicach </cynizm>

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2024-05-25 01:09:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    as-interwencji-uzyli-paralizatora-mezczyzna-zmarl-po
    licjanci-zatrzymani-zostana-wydaleni-ze-sluzby-st793
    1682

    > IMHO coś się bardzo niezgadzało z opisem policjantów, że polecieli.

    "- Niezależnie od tego wobec policjantów zostało wszczęte postępowanie
    dyscyplinarne, ponieważ w naszej ocenie, po tym jak obejrzeliśmy
    nagrania z kamerek policjantów, doszło do przekroczenia uprawnień.
    Funkcjonariusze zostali natychmiast zawieszeni w czynnościach oraz
    rozpoczęto procedury zwolnienia ich ze służby. Pierwszego z policjantów,
    posterunkowego, zwolniono już w czwartek, a w stosunku do drugiego z
    policjantów, starszego sierżanta, procedura trwa. To, czy ta śmierć jest
    wynikiem działania policjantów i niewłaściwie przeprowadzonej
    interwencji, jest przedmiotem prokuratorskiego śledztwa. Najważniejsze
    będą wyniki sekcji zwłok, które zostały zlecone przez prokuraturę -
    podsumowała rzecznika prasowa kujawsko-pomorskiej policji."

    Blady strach padł na szeregi bo nowa generacja niepsujących kamer? Byli
    tak zdegenerowni, że uznali, iż (to coś co zrobili) ujdzie, ale nie
    wzieli pod uwagę, że zmienił się klimat, czy też w Kujawsko-Pomorskim
    inne standardy?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2024-05-25 01:46:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tak zdegenerowni, że uznali, iż (to coś co zrobili) ujdzie, ale nie
    > wzieli pod uwagę, że zmienił się klimat, czy też w Kujawsko-Pomorskim

    Klimat się chyba zmienił. W przypadky stachowiaka nagranie było więc
    różnicy nie ma. Tak samo policjanci byli tak zdegenerowani że uznali że
    ujdzie. Myślę że po prostu obecnie wszystkie przypadki śmierci w czasie
    interwenicji trafiają do kogoś na górę i jest polityczna decyzja nie
    bronić kulsonów kontrowersyjnymi biegłymi z łodzi. Ciężkie czasy dla
    kulsonerki - nie wolno bezkarnie ludzi zabijać!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-05-25 08:32:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2024 o 06:55, A. Filip pisze:

    > AFAIR W przypadku Stachowiaka nagranie przed poprawką/obróbką miało być
    > bezwartościowe.

    Dlaczego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-05-26 07:27:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2024 o 09:42, A. Filip pisze:

    > AFAIR bez obróbki gówno było widać (nagranie w ciemnej łazience,
    > słabe oświetlenie). Zapamiętałem po linii PR prokuratury jak do TVN
    > wyciekło że to przecież oni zlecili tą obróbkę. "Niedokładnie"
    > zapamiętałem?

    NIe wiem - ale jak widać nie były bezwartościowe, tylko wymagały
    normalnej pracy nad dowodami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!