  • Data: 2024-05-26 13:05:43
    Temat: Re: znów ten wrocław
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Należy tu docenić postępy medycyny a i obyczajowości. Obecne psychotropy
    > dają spore szanse że chory psychicznie po krótkim pobycie w szpitalu na
    > dobór leków ląduje w społeczeństwie i jakoś się sprawdza, nie
    > przysparzając większych kłopotów. Znam wśród dalszych znajomych 3 takie
    > przypadki. Społeczeństwo też bardziej świadome i wyrozumiałe. Więc i
    > kaftany jakby mniej potrzebne. Z kolei przybywa osób pobudzonych przez
    > alkohol i narkotyki, ale do nich bardziej pasuje ekipa z kajdankami ?

    Dopalacze, brak leków i pewnie kilka innych przyczyn, które mi teraz do
    głowy nie przyszły. Natomiast to nadal nie zmienia faktu, że po prostu
    Policja nie ma na wyposażeniu odpowiednich środków, w konsekwencji czego
    używa tego, co ma i co się wydaje zasadne.

    Połowie XX wieku w psychiatrykach dość powszechnie leczono
    elektrowstrząsami. Terapia elektrowstrząsowa (EW) stosowana była w
    leczeniu chorób psychicznych od lat 30. XX wieku do lat 80. XX wieku.
    Jej popularność szczytowała w latach 50. i 60., kiedy to uważano ją za
    skuteczną metodę leczenia schizofrenii, depresji i innych zaburzeń
    psychicznych. Z czasem jednak pojawiły się doniesienia o poważnych
    skutkach ubocznych EW, takich jak utrata pamięci, otępienie i drgawki.
    Wraz z rozwojem nowych leków przeciwdepresyjnych i
    przeciwpsychotycznych, stosowanie EW zaczęło spadać. Obecnie EW jest
    stosowana rzadko i tylko w ostateczności, u pacjentów z ciężkimi
    zaburzeniami psychicznymi, które nie reagują na inne metody leczenia.
    Ale taser jest takim średnim pomysłem.
    --
    (~) Robert Tomasik