    From: Roman Gładysz <r...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znęcanie się psychiczne i fizyczne- zeznania dzieci
    Date: Thu, 03 Mar 2005 14:33:18 +0100

    Zasada jest taka, że po przekazaniu sprawy do ponownego rozpoznania
    należy przeprowadzić normalnie, pełne postępowanie dowodowe. Po prostu
    tak jest, gdyż na przykład mogły być błędy co do tego postępowania
    dowodowego, nadto sąd się musi zetknąć ze świadkami bezpośrednio. Nadto
    w tej sprawie dzieci mogą odmówić zeznań.

    Protokoły można odczytać tylko wtedy gdy świadek nie pamięta albo
    zeznaje odmiennie niż poprzednio, ale i tak potem musi się wypowiedzieć
    co do tych przytoczonych zeznań.

    Napisałem co do zasady, bo protokoły zeznań przytacza się bez słuchania
    świadka, gdy ten zmarł, nie można się z nim skontaktować, zwariował,
    itp. Po prostu z grzeczności tak to ująłem:-)

    Są takie wyjątki jak świadek anonimowy, zeznawanie na odległość,
    przesłuchiwanie dzieci do 15 lat tylko raz gdy chodzi o przestępstwa
    seksualne.

    To może tyle na początek

    --
    Roman Gładysz