    From: radek k <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znalezisko... zabrali i nie chca oddac :) co dalej?
    Date: Thu, 27 Sep 2007 10:59:12 +0200

    Adam napisał(a):

    > Czy ten przepis ma zastosowanie? "Kto znalazl rzecz ZGUBIONĄ..." Przeciez ta
    > bron nie zostala zgubiona, a celowo ukryta w okolicy komina.
    >
    > Co wiecej, skoro nikt tej broni nie wydobyl przez tak dlugi czas, to moze
    > uznac, ze zostala ona porzucona? Wowczas mialyby zastosowanie artykuly
    > kodeksu cywilnego:
    >
    > Art. 180. Właściciel może wyzbyć się własności rzeczy ruchomej przez to, że
    > w tym zamiarze rzecz porzuci.
    >
    > Art. 181. Własność ruchomej rzeczy niczyjej nabywa się przez jej objęcie w
    > posiadanie samoistne.

    tez myslalem o 181 kc... tylko jak teraz przekonac organy przymusu do
    oddania mi tej broni :) Powiem tyle, jezeli nie bedzie po dobroci to
    sprawa naprawde stanie sie glosna, poniewaz nie mozna ot tak sobie
    przyjsc i wziac, tym bardziej ze NIKT nie potrafi podac zadnej mocnej
    podstawy na mocy ktorej policja, prokuratura mogliby to zrobic... jakas
    furtka musi byc....

    pozdrawiam

    radek