  • Data: 2004-10-16 19:56:41
    Temat: Re: znak towarowy - czy mozna zastrzec nowe slowo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2004 t...@n...wp.pl wrote:

    >+ "wirtualna" <w...@w...pl.com> wrote in message
    [...]
    >+ > > inna siec branzowa. Chce zeby kojarzona z ta nazwa wlasnie _mnie_.
    >+ > wprowadz sobie to "slowo" do firmy; jak ktos z branzy bedzie takze go
    >+ > uzywal, to pociagniesz z 43(2) i nastepne kc. - tak najprosciej
    >+
    >+ Czytalem gdzies, ze rzeczownik pospolity nie moze byc
    >+ znakiem towarowym chronionym, jedynie pelna nazwa, tzn.:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ firma Zajawka S.C moze sobie istniec jednoczesnie z Zajawka S.A
    ^^^^^^^^^^^^^

    Ja wKF: "znak towarowy" a "nazwa firmy" to są odrębne rzeczy !

    I "nazwa firmy" - dopóki nie zostanie zarejestrowana jako
    zastrzeżona, a NAWET jeśli zostanie to w zakresie w którym
    podmiot rejestrujący NIE działa - może być spokojnie użyta
    przez inny podmiot. AFAIK :)
    No i jest "zakres działania": Zajawka S.C. Kowalski, Nowak
    może być tylko jedna w gminie.
    Ale na drugiom końcu polski może być druga Zajawka S.C. Kowalski
    Nowak - i pewnie nie będą o sobie wiedzieli.
    Aż spróbują domenę zająć ;)

    pozdrowienia, Gotfryd