  • Data: 2006-06-20 20:23:58
    Temat: Re: zmiana obywatelstwa i praca w Polsce
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    novax wrote:
    > ostatnio klient opowiadał mi jak to można się nieźle urządzić zmieniając
    > obywatelstwo na Łotewskie. [...] gość płaci podatek liniowy,

    Jeśli mowa o PIT, to to nie zależy od obywatelstwa, tylko od miejsca
    pobytu. Jeśli mowa o CIT, to zasadniczo każdy może gdziekolwiek sobie
    spółkę założyć, więc też obywatelstwo nie ma nic do rzeczy.

    > OC też jest połowe tańsze.

    Teoretycznie jeśli powyżej bodajże 30 dni siedzi z tym samochodem w
    Polsce, powinien go zarejestrować w Polsce. Zresztą, jeśli na Łotwie
    jest tak jak wszędzie, to żeby zarejestrować tam samochód trzeba mieć w
    danym kraju miejsce zamieszkania, a nie obywatelstwo.

    > czy obywatel Łotwy może pracowac legalnie w Polsce?

    Może. UE się kłania.

    > jak wygląda np. opieka zdrowotna itp.

    W państwie, w którym odprowadza składki zdrowotne (Łotwa?), korzysta jak
    każdy inny pracujący w tym państwie, a w innych państwach UE musi coś
    kombinować przez Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (szczegółów
    nie znam), jak każdy inny podróżujący wewnątrz UE.