  • Data: 2007-08-15 06:59:06
    Temat: Re: zmiana dowodu osobistego i brak stałego miejsca
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message
    news:f9sfp9$hb1$1@news.onet.pl...

    > Gdzieś czytałem że np. przyjęcie obcego obywatelstwa automatycznie usuwa
    > obywatelstwo litewskie. Natomiast w stosunku do polskiego, to mam
    > wrażenie,
    > że nie....

    Dobre masz wrażenie.
    Zresztą jest jeszcze śmieszniej. Polska daje obywatelstwo nawet bez pytania.
    Dziecko urodzone za granicą mających rodziców obywateli polskich
    automatycznie ma obywatelstwo polskie nawet bez pytania.
    Z czym wiążą się również pewne kłopoty. Np. jako obywatel polski (nawet
    niechcący) wyjeżdżając z terenu Polski ma obowiązek posługiwać się
    paszportem polskim. Co kilka lat temu wzbudziło dosyć głośne okrzyki kiedy
    nie wypuszczano ludzi na granicy zmuszając ich do wyrobienia polskiego
    paszportu.