  • Data: 2007-12-21 21:58:13
    Temat: Re: zlecilem napisanie pracy i zostalem oszukany
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Plati" <p...@g...com> wrote
    > Czy mam jakies szanse na odzyskanie pieniedzy? Czy moge tą sprawę zglosić
    > na policję? Jak zakwalifikować taki czyn ?

    Ciekawe, być może, gdyby udowodnić, że on nie miał zamiaru napisania tej
    pracy to będzie przestępstwo oszustwa. Czy odpowiada cywilnie za
    niewykonanie? Teoretycznie niby tak, choć mamy
    Art. 5. KC" Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny
    ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
    współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie
    jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony", tak więc czy
    roszczenie do kogoś kto nie przygotował za kasę narzędzi przestępstwa jest
    zgodne z zasadami współżycia...., raczej nie.

    Natomiast, HALO!, zakładając, że złożenie pracy nienapisanej przez siebie
    jest przestępstwem możesz odpowiadać karnie za przygotowanie do
    przęstępstwa.