    From: "[ piotr sut ]" <u...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zastraszanie smsem ??
    Date: Tue, 23 Jul 2002 16:58:12 +0200

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:ahh54g$m6$1@news2.tpi.pl...

    | Orzecznictwo Sądu Najwyższego wielokrotnie podkreślało, iż znamię występku
    | art. 166 k.k. polegające na wzbudzeniu w zagrożonym obawy spełnienia
    groźby,
    | należy oceniać SUBIEKTYWNIE, z punktu widzenia zagrożonego i wystarczy,
    aby
    | groźba wzbudziła w zagrożonym przekonanie, że jest poważna i zachodzi
    | prawdopodobieństwo jej ziszczenia.
    |
    | (art. 166 kk z 1969 r. = art. 190 § 1 obecnego kk)
    |
    | Nie trzeba więc nic "wykazywać".

    taaa, juz to widze

    Pierwsze wazniejsze pytanie w prokuraturze (potem jak dojdzie do sprawy to w
    sadzie) bedzie brzmialo: na jakiej podstawie bal sie pan grozb? Zapewniam,
    ze odpowiedz "bo tak" nie zadowoli nikogo. Musi to byc cos "silnego" w
    stylu: pamietam jak grozil sasiadce i spelnil grozbe; byl 3 razy wiekszy i
    silniejszy ode mnie, nikogo nie bylo - wiec sie balem..
    Piszac "wykazac" to wlasnie mialem na mysli (to pokrzywdzony musi przekonac
    organ, ze "grozba wzbudzila w nim przekonanie, że jest powazna i zachodzi
    prawdopodobienstwo jej ziszczenia").

    Poza tym samo "zagrozenie obawy spelnienia nie wystarczy". Istotny jest tez
    _zwiazek_ laczacy domniemanego pokrzywdzonego a domniemanego sprawca. Jesli
    pokrzywdzony znal sprawce to ok (czyli latwiej cos wymyslec), ale jesli nie
    znali sie? Na jakiej podstawie mial sie bac? przeciez nawet sie nie znali z
    widzenia (choc tu ofkors mozna mowic, ze nie wiedzial od kogo sa sms`y wiec
    sie bal).

    No i wazni sa swiadkowie. Prokuratura nie zaryzykuje sprawy jesli nie bedzie
    choc jednego wiarygodnego swiadka - rzadko zdarza sie, ze prokurator wnosi
    akt oskarzenia majac tylko zeznania pokrzywdzonego. Musialyby byc to
    naprawde "silne" zeznania.

    ->piotr