    From: "" <d...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zarzuty do nakazu zapłaty
    Date: 16 Oct 2003 21:46:16 +0200

    A jakie dokumenty zostały załączone do pozwu. Czy był weksel, czy było uznanie
    długu, itp.
    Rozumiem, że w tak naprawdę odsetki rzezywiście się należały? A pozwany próbuje
    oprzeć taktykę na braku stosonych dowodów?
    A gdzie zasada pacta sunt servanda ?

    Do występowania o odsetki nie jest potrzebne w ogóle wystawianie noty odsetkowej.
    Teoretycznie nie jest wymagana także faktura. Potrzebne są dowody (w
    postępowaniu nakazowym - dokumenty- ale nie koniecznie faktury) na fakt: 1.
    wysokości należności głownej (wierzytelności pieniężnej), 2. terminu jej
    płatności (terminu wymagalności, 3.daty dokononania zapłaty (choć to już nie aż
    tak konieczne).

    Zarzutem może być brak udowodnienia tych faktów (brak stosownych dokumentów/u/).

    dp

    czy zarzutem do nakazu zapłaty może być brak w pozwie noty odsetkowej oraz