  • Data: 2021-11-04 05:06:25
    Temat: Re: zarzuty
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-11-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup

    > Podwozisz kogos z Bialegostoku do Szczecina, w tym celu, aby ten ktos
    > mogl sie przedostac z Bialorusi do Niemiec.
    > Powiedzmy, ze o tej Bialorusi to nie wiedziales - te granice pokonal
    > bez uzgodnienia i pomocy z twojej strony.
    >
    > A teraz go wieziesz do Szczecina ...
    >
    > Oczywiscie mozesz sie upierac, ze nic nie wiesz po co on do tego
    > Szczecina jedzie.
    > Ot, autostopowicz.

    Ale przyjmując, że wiesz to co wyznacza granicę tej pomocy? Czy jest
    obowiązek powiadomienia władz, że się podejrzewa kogoś o zamiar
    nielegalnego przekroczenia granicy? Jakoś mi ta pomoc tu nie pasuje, co
    innego zarzut niepowiadomienia. To tak na zasadzie, że pasażer autobusu
    powiedział kierowcy, że ukradnie żarówkę albo na dworcu naładuje sobie
    komórkę z jakiegoś gniazdka. I co wtedy? Jak go gdzieś podwiezie to jest
    pomocnictwo w kradziezy żarówki/prądu?

    --
    Marcin