  • 11. Data: 2006-10-03 22:40:56
    Temat: Re: zameldowanie a samochód...
    Od: r...@i...pl

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > ...a takiego obowiązku nie ma.

    mam pismo od burmistrza dzielnicy, w którym on twierdzi że taki
    obowiązek ma

    > Nie śmieszne. Przestępstwo z art. 231 kk. Poprosić o pisemną odmowę
    > celem dostarczenia prokuratorowi jako dowód.

    uważasz że urząd powinien wydać mi dokumenty, mimo iż dane (adres)
    w tych dokumentach nie zgadzają się ze stanem faktycznym?
    chętnie zapłacę temu, kto od nich te papiery wyciągnie, a jeszcze
    lepiej ich ukarze.
    spróbuję złożyć ponownie wnioski, i poproszę o odmowę na
    piśmie, ale co mam zrobić, kiedy odmówią mi przyjęcia wniosku, i
    napisania odmowy?

    pzdr
    Remik Furmanek

  • 12. Data: 2006-10-04 07:20:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    r...@i...pl napisał(a):
    > spróbuję złożyć ponownie wnioski, i poproszę o odmowę na
    > piśmie, ale co mam zrobić, kiedy odmówią mi przyjęcia wniosku, i
    > napisania odmowy?

    istnieje coś takiego jak poczta

    KG

  • 13. Data: 2006-10-04 19:28:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    r...@i...pl wrote:

    > mam pismo od burmistrza dzielnicy, w którym on twierdzi że taki
    > obowiązek ma

    Podał podstawę takiego twierdzenia? Zacytujesz?

    > uważasz że urząd powinien wydać mi dokumenty, mimo iż dane (adres)
    > w tych dokumentach nie zgadzają się ze stanem faktycznym?

    Tak. Dokumentów nie wydaje się danym, tylko osobie. Jeśli osoba jest ta
    co trzeba, nie widzę podstawy, żeby nie wydać.

> [...]
    > spróbuję złożyć ponownie wnioski, i poproszę o odmowę na
    > piśmie, ale co mam zrobić, kiedy odmówią mi przyjęcia wniosku, i

    Proponowałbym zrobić zadymę, do skutku. Elementy zadymy obejmują m.in.:

    - kazać przyprowadzić przełożonego i od niego zażądać dokumentu lub
    odmowy na piśmie
    - skarga do burmistrza na niewypełnianie obowiązków służbowych przez
    jego podwładnych (1. wydawanie dokumentów, 2. załatwianie spraw na
    piśmie), do tego żądanie doręczenia decyzji na piśmie zgodnie z wymogami
    kpa
    - skarga do rady gminy na działanie urzędu prowadzonego przez burmistrza
    (nawias j.w.)
    - odwołanie od samorządowego kolegium odwoławczego od ustnej decyzji o
    odmowie wydania dokumentu, przy okazji zarzucając wydającemu decyzję 1.
    niezachowanie formy pisemnej, 2. brak pouczenia o środkach odwoławczych
    - jeśli któreś pismo nie zaskutkuje odpowiedzią w ciągu miesiąca, skarga
    do organu wyższego stopnia w stosunku do adresata na niezachowanie
    terminu

    Więcej mi na razie nie przychodzi do głowy, ale powinno wystarczyć.

    Przy wszystkich pismach zaznaczać (dla tych urzędników którzy o tym nie
    wiedzą), że zmiana adresu nie jest podstawą do odmowy wydania dokumentu.
    Jest duża szansa, że za n-tym pismem to do nich dotrze.

    -------------------+
    -------------------+

  • 14. Data: 2006-10-05 09:46:55
    Od: r...@i...pl

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Podał podstawę takiego twierdzenia? Zacytujesz?

    tak:
    ..." Tryb wydawania wtórnika prawa jazdy określają przepisy par. 5 i
    7 Rozporządzenia Min Infrastruktury z dn 21 sty 2004 r. w sprawie
    wydawania uprawnień do kierowania pojazdami pod kątem m.in.
    poprawności ich wypełnienia oraz kompletności, a także zgodności z
    danymi ujętymi w dokumencie tożsamości osoby.
    Z powyższego wynika, że organ ma obowiązek sprawdzenia zgodności
    danych w dokumentach i niemożliwą jest sytuacja, że organ wyda
    dokumenty na adres wskazany we wniosku, podczas gdy z danych będących
    w posiadaniu organu wynika, że jest on niezgodny ze stanem
    rzeczywistym, gdyż stałoby to w oczywistej sprzeczności z celem
    regulacjizawartej w art 98 ust 1 i 2 Prawa o ruchu drogowym"...

    to jest część odpowiedzi na prośbę o wydanie dokumentów ze starym
    adresem. wniosek złożyłem, gdy jeszcze nie miałem świadomości o
    tym że jestem wymeldowany. w między czasie wymieniłem dowód, i z
    nowym dowodem bez meldunku, dokumentów mi już nie wydano. jak
    pisałem wyżej, mówimy o prawku i dow. rejestracyjnym. później
    próbowałem jeszcze złożyć wnioski na inny adres, ale odmówiono
    ich przyjęcia. powiedziano mi, że przyjmą wniosek tylko jak będę
    miał zameldowanie na okres pow. 2 m-cy. czasowy meldunek na okres do 2
    m-cy nie wystarcza. to z grubsza tyle. w urzędzie mnie już znają,
    rozmawiałem z różnymi osobami w urzędzie, i wszędzie słyszę to
    samo.

    pzdr
    Remik Furmanek

  • 15. Data: 2006-10-05 11:28:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@i...pl wrote:
> [...]
    > rzeczywistym, gdyż stałoby to w oczywistej sprzeczności z celem
    > regulacjizawartej w art 98 ust 1 i 2 Prawa o ruchu drogowym"...

    A nie, no to to jest oczywiste. Ale ja się pytam o podstawę odmowy
    wydania tych dokumentów z adresem w postaci "brak".

> [...]
    > pisałem wyżej, mówimy o prawku i dow. rejestracyjnym. później
    > próbowałem jeszcze złożyć wnioski na inny adres, ale odmówiono

    To złóż na taki sam adres, jak w DO/meldunku (czyli "brak").

  • 16. Data: 2006-10-05 20:43:26
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    r...@i...pl wrote:
> [...]
    > rzeczywistym, gdyż stałoby to w oczywistej sprzeczności z celem
    > regulacjizawartej w art 98 ust 1 i 2 Prawa o ruchu drogowym"...

    Naciągane. §7 mówi o sprawdzaniu przy przyjmowaniu wniosku, czy dane z
    wniosku są zgodne ze stanem faktycznym (jeśli nie są, to taki wniosek
    pod kk podpada, więc to nas nie interesuje). Ale rozumowanie burmistrza
    -- że nie wolno zmienić adresu w czasie postępowania -- z niczego nie
    wynika. Co więcej, oznaczałoby po prostu, że osobie która się często
    przeprowadza nie wolno posiadać prawa jazdy (jeśli okres przeprowadzek
    jest krótszy, niż czas produkcji PJ). Z kolei art. 98 nie oznacza, że
    dane z PJ mają być w każdej chwili zgodne ze stanem faktycznym (co jest
    awykonalne -- organ meldunkowy musiałby na miejscu przy za/wymeldowaniu
    drukować prawa jazdy itp.), a jedynie że przy zmianie stanu faktycznego
    należy podjąć kroki do zsynchronizowania z nim dokumentów. Przez,
    powiedzmy umownie, miesiąc (czas na załatwienie wszystkiego), _wolno_
    jest posiadać nieaktualny adres w PJ.

    Ciekawy jest jeszcze §7 pkt 3a. Wynikałoby z niego, że już wydano Ci
    decyzję o wydaniu prawa jazdy (nie chcę się nawet zastanawiać, dlaczego
    tego się nie doręcza wnioskodawcy) i teraz organ odmawia Ci wykonania
    jego własnej decyzji.

    Ciężki przypadek ten Twój urząd.

    Powodzenia w dalszej walce.

    -------------------+
    -------------------+

  • 17. Data: 2006-10-05 21:24:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, wombi wrote:

    > A jakich argumentów używają w Wydziale Komunikacji?I jakie rozporządzenie wg
    > nich stanowi,ze nie można otrzymać dowodu rejestracyjnego bez meldunku?

    Jeśli dobrze zrozumiałem, to oni nie mówią że "nie można otrzymać", tylko
    twierdzą że nie są właściwi w tej sprawie - bo ma wydać ten urząd
    który jest właściwy dla miejca zamieszkania, przemycając w tle jakoby
    "miejsce zamieszkania" było dokumentowane "miejscem zameldowania".
    Dobrze zrozumiałem (poprzednią część wątku)?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2006-10-05 21:42:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, Paweł Sakowski wrote:

    > Proponowałbym zrobić zadymę, do skutku. Elementy zadymy obejmują m.in.:
    >
    > - kazać przyprowadzić przełożonego i od niego zażądać dokumentu lub
    > odmowy na piśmie
    [...]

    Sprawa od czasu do czasu wraca, kilka miesięcy temu kojarząc iż
    tu (na .prawo) kiedyś *była* wskazana podstawa prawna do stwierdzenia
    naruszania prawa przez odmawiającego przyjęcia papierów (wbrew
    KPA/KPC/....) toż napisałem na .podatki.
    Przekonany (nie ja jeden) byłem że to jest wykroczenie.
    Wyszło że nie:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/655195aa9d2d064b

    Wniosek: urzędnik odmawia przyjęcia "papieru" - przełożony.
    Przełożony przełożonego. Aż do szczytu ;)
    Odmowa - wezwać policję.
    Nie, nie tłumaczcie mi że nim szczęki pozbierają to urząd może
    zakończyć urzędowanie - w sumie nie tyle o policję idzie co
    o *dowód* że odmowa miała miejsce.
    Jak rozumiem zapodający "wezwać policję" miał na myśli stwierdzenie
    notatką danych dla prokuratora (z okazji popełnienia przestępstwa).

    I przy okazji, szanowni prawnicy - czy w razie popełnienia przestępstwa
    podczas postępowania administracyjnego ulega jakoś "z automatu"
    wydłużenie okresów i opóźnienie terminów?

    Przypominam że nie ja to wymyśliłem - widziałem dawno temu tu,
    na .prawo, a przepis odkopał na .podatki Jarek :)
    Dla googla: odmowa przyjęcia podpisania dokumentu art. 231 KK
    Kodeksu Karnego przestępstwo.

    > Więcej mi na razie nie przychodzi do głowy, ale powinno wystarczyć.

    Może samo pomachanie "231 KK" zrobi wrażenie :|

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2006-10-05 21:54:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > "miejsce zamieszkania" było dokumentowane "miejscem zameldowania".
    > Dobrze zrozumiałem (poprzednią część wątku)?

    Zdaje się, że mówią, że:

    1. już zamówionego PJ nie można otrzymać, bo się adres zmienił w
    międzyczasie;
    2. a nowego nie można zamówić, bo uważają się za niewłaściwych, a o art.
    65 kpa nie słyszeli

    -------------------+
    -------------------+

  • 20. Data: 2006-10-07 06:30:55
    Od: r...@i...pl

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]

    > "miejsce zamieszkania" było dokumentowane "miejscem zameldowania".
    > Dobrze zrozumiałem (poprzednią część wątku)?

    mówią że nie wydadzą dokumentów bez adresu zamieszkania, adres
    zamieszkania mam wykazać stałym meldunkiem, lub przynajmniej czasowym
    pow. 2-mcy, inaczej nie przyjmują wniosków :) zaraz przepiszę na
    grupę inną część pisma od burmistrza

    pzdr
    Remik Furmanek