  • Data: 2007-04-16 17:56:37
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sowiecki Agent" <p...@t...gazeta
    .pl>
    napisał ...

    > cofam przyzanie sie do bledu. Owszem zawiesic mozna kare do 2 lat, ALE
    > wymierzyc kare w wysokosci do 2 lat mozna nawet za przestepstwo
    > zagrozone kara do 8 lat.

    Ja zrozumiałem Twoje pytanie dosłownie (tzn. że pytasz o zawieszenie
    kary 8 lat.). Pewnie, że wyrok może być mniejszy niż górna granica kary.

    Chodzi mi o to, że art. 259 § 2 można zastosować *tylko* przy (conajmniej)
    prawdopodobnym zawieszeniu (<2 lata), a nie żeby "niezwłocznie wypuścić"
    z aresztu z art. 258 § 2 kpk. (max. => 8 lat), gdy "na podstawie okolicznosci
    wynika ze rzeczywista kara bedzie mniejsza" - i jedynie tę Twoją nieścisłość
    chcę sprostować.
    Poza tym, jak o tym pisałem, nawet w takim przypadku, sąd może uznać że
    art. 258 § 2 kpk "stoi temu na przeszkodzie" (warunkiem jego zastosoawnia jest
    jedynie maksymalny, a nie przewidywany wymiar kary za zarzucany czyn).
    Na koniec dodam przypuszczenie, że o tym, jaki może być przewidywany wyrok
    również decyduje ten, kto go będzie wydawać. ;-)

    Sławomir Pacha