  • Date: Fri, 13 Apr 2007 11:56:30 +0200
    From: Marcin Kania <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakup windows xp OEM

    Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail j...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > a musze aktywowac? Jakos ludzie z piratami sobie radza i nieaktywuja?
    > No i co to znaczy zmiana kompa? Zmiana plyty, procesora, jednego i drugiego
    > jednoczesnie, zmiana dysku a moze wymiana myszki?

    Zmiana kilku parametrow jednoczesnie - plyty,procesora,dolozenie
    pamieci. Zmiana dysku pewnie tez jest postrzegana jako zmiana sprzetowa.
    Do 3 "zmian" sprzetu sie nie pluje, powyzej 3 musisz aktywowac ponownie
    system (bardzo czesto tylko przez internet, bez dzwonienia do M$).
    Wymiana myszki raczej sie nie kwalifikuje jako zmiana sprzetowa maja
    wplyw na windowsa.

    Coz - ludzie z piratami sobie radza innymi metodami niz dzwonienie do
    Microsoftu. Musisz pamietac ze kupiles system OEM, czyli przywiazany do
    danego komputera.

    Mozna naginac oczywiscie - przyklad - zakup Office dla studentow i
    wersji "normalnej" - nikt Cie nie sprawdzi czy masz legitymacje
    studencka i kupisz, ba - dostaniesz tez fakture i wszystko wg Ciebie
    bedzie legalnie. Tylko taki zakup nie bedzie sie roznil od zakupu "na
    stadionie", bo tez bedzie legalny inaczej. Coz, OEM to OEM i koniec,
    zawsze mozna zaplacic pare zlotych wiecej i kupic wersje pudelkowa.
    Umiera komputer - umiera system do niego przywiazany. Inna sprawa jest
    modernizacja komputera i dokladanie mu czegos-tam i ponowna aktywacja
    Windowsa. Jakos nigdy nie mialem z tym problemow, tak przy aktywacji (po
    modernizacji) przez Net jak i przez telefon.

    Z powazaniem
    Marcin Kania