    From: "eNWu" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakup nieruchomosci
    Date: Thu, 23 Nov 2006 21:22:16 +0100

    > W księdze wieczystej. Jeśli nei masz jej numeru, najpierw trzeba iść do
    > wydziału geodezji miejscowego urzędu gminy i tam ustalić na podstawie
    > ewidencji gruntów.

    Kiedyś miałem podobny problem.
    Jeśli zna się numer działki, to numer księgi wieczystej można poznac
    telefonicznie w odpowiednim wydziale geodezji - z tym że jest to raczej
    instytucja państwowa, a nie samorządowa - czyli nie chodzi o gminę, tylko o
    wydział geodezji w powiecie. Można również fatygując się osobiście do
    wspomnianego wydziału geodezji zażyczyć sobie odpis z ewidencji gruntów dla
    przedmiotowej działki, przy czym należy podać przy tym uzasadnienie
    wskazujące na cel, dla którego taki odpis potrzebujemy (np. do inwestycji).

    Można również "uderzyć" do właściwego urzędu gminy, do wydziału zajmującego
    się podatkami od nieruchomości i poprosić o podanie namiarów na osobę
    płacącą podatki z danej działki.

    Pierwszy sposób jest sprawdzony przeze mnie, drugi nie - skoro pierwszy
    zadziałał ...

    eNWu