  • Data: 2002-09-03 12:23:14
    Temat: Re: zakup auta - oszukany rok produkcji
    Od: "Kokosz" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > możesz powoływać się wobec sprzedawcy na rękojmię - a wtedy np.
    > 1. odstąpić od umowy (zwrot samochodu i pieniędzy)
    > 2. żądać obniżenia ceny
    >
    > KG

    Po konsultacji z prawnikiem dowiedziałem się iż faktycznie mogę pójśc na
    rękojmię - 1)kupiłem samochód z 2000 roku (tak jest wyraźnie napisane na
    fakturze i innych papierach, które dostałem); 2)facet sprzedał mi samochód
    (19 sierpnia 2002) bez decyzji urzędu celnego (a ta była dopiero 26 sierpnia
    2002) i to jest niezgodne z prawem; 3)Placówka, w której robiłem badanie
    techniczne (przed 26 sierpnia) pojazdu nie mogła orzec i ż samochód jest
    roku 2000 bez uprzedniej decyzji Urzędu Celnego (26 sierpnia)
    I moje pytanie - czy punkt 1 i 2 Twojej odpowiedzi mam realizować przy
    pomocy prawnika; ile wynosi okres rękojmi?