  • Data: 2008-02-28 17:33:31
    Temat: Re: zakładanie spółki z o.o. - wpłata kapitału
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fq6ah3$47b$3@news.onet.pl...

    > Jeżeli chcesz się zabierać za interesy bez podstawowej wiedzy ekonomicznej
    > to może lepiej usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie :)

    Nie rozumiem, gdzie brak wiedzy, ale najwyraźniej nie osiągnałem stanu
    "wiem, ze nic nie wiem".
    Aha! To wiedza finansowa a nie ekonomiczna, ale nieważna nomenklatura.
    Wyraz "znikęły" jest jak zauważyłeś w " ".
    Środki trwałe tracą na wartości - z tym sie chyba zgodzisz. Przykładowo,
    jeśli kapitał spółki stanowi 50k i powiedzmy, że kupię za to auto, to po 5
    latach będzie ono na rynku warte 15k. To oznacza, ze w praktyce nie da się
    ściągnąć forsy ze spółki w kwocie 50k (gdyby np. takie zobowiązanie się
    pojawiło), bo takich środków tam po prostu nie ma, nawet gdyby sprzedać auto
    (braknie 35k). Czy w takim przypadku, w razie konieczności, wspólnicy muszą
    coś dopłacać, dopełnić proporcjonalnie do 50k?
    Dombrek