    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz ruchu
    Date: Sat, 20 Nov 2004 00:33:00 +0100

    > Robert, czy ty nie próbujesz wprowadzić jakiejś nowej kategorii
    > prawnej ?? Co to za zwierz, ten "mieszkający" ?? :)
    > Przepisy AFAIK *nie* określają *jednego* miejsca zamieszkania.
    > Określają jedno miejsce *stałego* zamieszkania... i to samo
    > dla zameldowania... dobrze piszę ? :)

    Miejsc zamieszkania możesz mieć oczywiście kilka. Nikt Ci się nie broni
    zameldować tymczasowo w kilku miejscach. Na stałe możesz w jednym. Ale
    jednak ów meldunek musisz moim zdaniem mieć, by można było Cię z punktu
    widzenia prawa uznać za mieszkańca. No bo jednak ten obowiązek meldunkowy
    jest.

    A z tym "mieszkającym", to wprowadziłem celowo takie określenie w celu
    określenia całej rzeczy osób faktycznie gdzieś tam mieszkającej, ale nie
    zameldowanej. Nie ma to żadnego unormowania w prawie, no ale chciałem w ten
    sposób właśnie zwrócić uwagę na ten aspekt, że taki "mieszkający"
    mieszkańcem być nie może. Bo jak uda mu się organ procesowy przekonać
    jakimiś dowodami, ze jednak jest mieszkańcem, to zostanie ukarany za brak
    zameldowania.