    From: Artur Golański <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz parkowania samochodow - mozna od tak postawic?
    Date: Sat, 28 Apr 2007 18:09:35 +0000 (UTC)

    W artykule <f0tgkh$fec$1@news.onet.pl> Michał Trych napisał(a):

    > trzeba wjechac jakby miedzy bloki zeby sie dostac do domu,
    Eee :-) A jak 'dostają sie do domu ci, którzy samochodów NIE mają?
    Oczywiscie nie trzeba podjeżdzać pod klatę samochodem aby do niej wejśc.

    glowna ulica jest od strony okien a nie od klatek.
    > Miejsc parkingowych jest za malo i 4 samochody staja na czyms co bylo kiedys
    > trawnikiem, plac jakies 20x10m. Dzieciaki graja tam czasami tez w pilke,
    > gdzie maja boisko 30m dalej i sadze ze to przez to postawiony jest zakaz
    > parkowania....

    > Czy taki zakaz mozna postawic od tak?
    Można. O tym decyduje właściciel/administrator terenu.

    > nie jest to znak, ale tablica prostokatna z napisem zakaz parkowania
    Skoro nie jest to znak, to jedynie nie można ukarać kierowce za
    nieprzestrzeganie znaków drogowych (art.92 KW). Jednak w mojej ocenie
    tablica jest formą regulującą sposób korzystania "z dróg wewnętrznych
    lub innych miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów" (art. 98 KW) i na
    wniosek administratora można nałożyć na ciebie MK.

    --
    Artur Golański