  • Data: 2008-08-14 13:01:53
    Temat: Re: zakaz fotografowania w sklepie
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 12 Aug 2008 17:42:05 +0200, lookacz napisał(a):

    > czy kierownik hipermarketu moze zakazc fotografowania na terenie sklepu?
    > 1. czy to nie jest przestrzen publiczna?:)
    > 2. czy 'ciec' moze zmusic 'fotografa' do usuniecia zdjec?
    > 3. jakie moga byc konsekwencje niepodporzadkowania sie pkt. 2?

    Ja sie podlacze, bo mi sie ostatnio cos podobnego przytrafilo. Ochroniaz
    przyczepil sie do wykonywania dziwnych ruchow telefonem komorkowym wokol
    towarow na polce. Powiedzial zebym zdjec nie robil, bo nie mozna.

    Pytam w takim razie o regulamin, ktory moglby mi tego zakazac. Regulaminu
    brak... ale tlumaczenie takie, ze przy wejsciu byl obrazek.

    Byl obrazek ale jak tu wykombinowac co on oznaczal... no to mowie, ze
    obrazek widzialem ale on zapewne oznaczal, ze nie wolno wnosic aparatow
    fotograficznych na teren sklepu a to jest telefon. Na nic zdaly tez sie
    tlumaczenia, ze - w przeciwienstwie do tego z obrazka - nie ma on flesza,
    wymiennego obiektywu, zmiennej ogniskowej, focusa.

    Ochroniarz w koncu dotarl do wersji, ze ten "zakaz postoju dla aparatow
    foto z fleszem" oznacza "zakaz fotografowania". Coz mialem poradzic?
    Przelaczylem sie w tryb wideo :)

    A pytanie dodatkowe: gdzies w przepisach bylo, ze wlasciciel moze nakazac
    wyjscie ze swojego terenu (cos o tym, ze musi byc ogrodzony chyba tez
    jest). A skad ja mam wiedziec kto jest wlascicielem tego supermarketu? -
    jak on mi pokaze akt wlasnosci to ja teren opuszcze :) Dobrze kombinuje?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik