  • Data: 2005-05-17 15:59:11
    Temat: Re: zajecie wynagrodzenie i blokada konta bankowego
    Od: MiKey <u...@u...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Subversor napisał(a):
    > Tak domsylam sie :) ale w pierwszym paragrafie regulaminu jest napiasne:
    > " Spółdziuelcza Kasa Oszczednosiowo-Kredytowa, zdawna dalej "Kasa",
    > udzielajac kedytow i pozyczek opiera swa dzialanosc na ustawie o
    > spoldzielczych kasach oszczednosiowo-kredytowych,kodeksie cywilnym, prawie
    > bankowym, prawie wekslowym oraz statucie"
    >
    > I teraz pytanie obowiazuja wszyskie wymienione?
    > Ktore chroni (ze tak powiem) najbardziej poreczycieli ;) ?
    > Ktore obowiazuje nadrzednie? jezeli tak mozna poweidziec

    Panie, ja lajkonik jestem... ;)

    Ogólnie obowiązują zasady:
    - akt nadrzędny ważniejszy od podrzędnych (ustawa>rozporządzenie)
    - akt szczegółowy precyzuje akt ogólniejszy (KC jest ramą, którą
    precyzują ustawy/prawa szczegółowe), odwrotnie może być tylko wtedy gdy
    w akcie ogólniejszym zawarto możliwość stanowienia inaczej w akcie
    szczegółowym.

    Czyli najważniejszy KC, potem równorzędne prawo bankowe i wekslowe, a
    dopiero statut. Sprzeczności z zasady nie powinno być, jedynie precyzowanie.

    Mam nadzieję, że w czymkolwiek pomogłem. :)

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115