  • Data: 2012-11-14 01:02:26
    Temat: Re: zagadka - koszty zastępstwa w egzekucji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Nov 2012, Liwiusz wrote:

    > Dodam jeszcze obrazowo - jak pozwiesz kogoś z weksla na milion złotych
    > i będziesz reprezentowany przez profesjonalnego pełnomocnika, zostanie
    > Ci zasądzone 7200zł kosztów. Kwota ta jest stała

    Ale to było jasne od początku.
    Idzie wyłącznie o sprawę VAT na linii wierzyciel-dłużnik, a nie kwotę
    *lub* VAT na linii prawnik-wierzyciel.

    W tym miejscu Krzysiek doliczył VAT.
    I - uwaga - NIKT nie uznał za stosowne wskazać że to jest nieuzasadnione.
    Usiłuję więc wyjaśnić, czy czegoś nie wiem (i jednak Krzysiek dobrze
    myśli). Przecież wyłącznie o *tę* kwotę poszło (VAT od kwoty na linii
    wierzyciel-dłużnik).

    To drugie (opłata wierzyciel-prawnik) jest usługą (a tym samym podlega
    pod VAT).
    To pierwsze (zwrot kosztów dłużnik-wierzyciel) *nie* jest usługą (i pod VAT nie
    podlegA).

    Tak czy nie?
    (a jeśli nie, to podstawę prawną poproszę)

    pzdr, Gotfryd