    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: żądanie pesela
    Date: Wed, 31 Dec 2014 18:22:59 +0100

    On 2014-12-31 17:43, platformowe głupki wrote:
    > czy sprzedając coś mam prawo zażądać podania pesela kupującego i
    > wpisania tego numeru do jakichś np. umowy kupna?

    Żądać (znaczy się poprosić) możesz. Jak nie będą chcieli dać, to pewnie
    nie masz podstawy prawnej wymagać. Pomijając podstawę prawną, to jak
    zamierzasz sprawdzić czy prawdziwy - przecież jak nie będą chcieli, to
    dowodu im nie zabierzesz.

    IMHO - nie ma podstawy żądać, z drugiej strony jeśli jest to umowa w
    której z jakiegoś powodu ważne jest komu sprzedajesz, to nie widzę
    powodów dla której druga strona miałaby stawiać opór. Umowy są zawierane
    dobrowolnie, więc jak się nie możecie dogadać, to po prostu umowy nie
    zawieracie i tyle.

    Shrek.