    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zabrali mi prawo jazdy 0,28 promila...POMOCY!!
    Date: Wed, 3 Jul 2002 11:59:46 +0200
    <s...@c...acn.waw.pl> <3...@n...vogel.pl>
    <3d20daea$1@news.vogel.pl> <afrjqp$1dh$1@news.tpi.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    <afs501$cq8$1@news.tpi.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    <afu5o8$4u5$1@news.tpi.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    <afuctj$5uf$1@news2.tpi.pl>

    On Wed, 3 Jul 2002, TomekS wrote:

    >+ > >+ > A jeśli jest głupi i nie podlega zmianie ? ;>
    >+ > >+
    >+ > >+ wg czyjej oceny jest głupi? społeczeństwa ?
    >+ >
    >+ > Bądź łaskaw zapytać autora słów "jeśli jest głupi" ;>
    >+
    >+ to TWOJE słowa, z postu powyżej.

    Nie, to jest moje *pytanie* do słów "jeśli są głupie to
    trzeba je zmienić" - wyciąłeś cytat.

    >+ > Uprzejmie proszę o nie pouczanie mnie w kwestii jakobym uważał
    >+ > że ja *też* mogę (owe prawo) ignorować bo to jest dość wyraźna
    >+ > sugestia...
    >+
    >+ Bo tak odbieram twoje wypowiedzi. Parafrazując "prawo jest dobre wtedy, gdy
    >+ ludzie je przestrzegają; jeżeli nie to trzeba je zmienić".

    Ależ oczywiście: np. tak żeby było egzekwowalne.
    Tylko skąd ty wziąłeś wniosek że uważam że *można* nie
    przestrzegać prawa którego "ludzie" (tj. większość społeczeństwa)
    nie przestrzega - tego nie wiem :(
    Przecież występowanie takiego prawa to jest łatwo sprawdzalny
    fakt: nie zaprzeczasz ?
    I nie ma nic wspólnego z przypadkiem czy dana osoba też
    "robi tak jak wszyscy", IMHO.

    Co do egzekwowalności *Być może* problem jest "tylko"
    w sferze wykonawczej: nie wystarczy zapisać że "w terenie
    zabudowanym nie wolno jechać ponad 60 chyba że znaki wskazują
    inaczej". Konkretnie, w naszej sytuacji, zapis że "dochody
    z mandatów przeznacza się na infrastrukturę kontrolną" (który
    być może łamałby kilka innych ustaw[1]) byłby rozwiązaniem oczywistym.
    I - owszem - uważam, że prawo prowadzące do "martwości"
    przykładowego zapisu "z braku środków budżetowych" nie jest
    dobrym prawem ! "coś" trzeba zmienić, może ustawy ->[1] ?
    Z mojej strony też: "...i kropka" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd