    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: za długo otwarty sklep
    Date: Sun, 31 Aug 2008 00:55:58 +0200

    Użytkownik "raqs" <r...@i...eu-hate_spam> napisał w wiadomości
    news:g98e3p$v6h$1@news.onet.pl...

    Po pierwsze, może mało prawnie, ale moim zdaniem skutecznie. może czas, by
    sprzedawać to piwo po 2,50 zł, no załóżmy za 2,60 zł (bo komu się za 10 gr
    będzie chciało latać). Mniej zarobicie na butelce, ale ogólnie więcej.
    Takie proste zasady biznesu.

    Co do prawnych możliwości, to teoretycznie Rada Gminy uchwałą może - zdaje
    się - uchwalić zakaz sprzedaży alkoholu w tym dniu w ogóle i wyrazić zgodę
    na sprzedaż akurat OSP. Zakazy uchwalane widziałem, więc jedynie trzeba by
    było znaleźć podstawę prawną. Ale osobiście uważam, że taka uchwała
    naruszała by ustawę o swobodzie gospodarczej (bo czemu OSP ma być
    uprzywilejowane) oraz o nieuczciwej konkurencji.

    Natomiast można pomyśleć o tym, by radni przegłosowali, że załóżmy sklepu z
    alkoholem mogą go sprzedawać w gminie do określonej godziny, a potem owo
    zastrzeżenie wpisać w zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Widziałem takie
    zezwolenia i to działa. Skoro sklep jest czynny do 20:00, to dostanie
    zezwolenie na sprzedaż alkoholu do 20:00.

    Inny pomysł mi do głowy nie przychodzi. Godziny otwarcia sklepu są rzeczą
    umowną i na dobrą sprawę nikt nie ma prawa się do tego mieszać.

    I od razu w jednym miejscu. W którymś tam poście ktoś zaproponował, by nie
    wpuszczać osób z obcym piwem. Odradzam. Jeśli nawet technicznie było by to
    wykonalne (teren musiał by być ogrodzony i dozorowany, no i jak odróżnić
    obce od swojego piwa?) to jest to szukanie sobie kłopotu. Będzie to
    zarzewie konfliktu, a jak znam życie, atmosfera na takich zabawach i tak
    sprzyja zbiorowym zakłóceniom ładu i porządku.