    From: "pawel" <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: za co notariusz bierze kase?
    Date: Sat, 23 May 2009 17:50:10 +0200

    news:gv794o$705$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "pawel" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >

    > Notariusz posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej - pamiętaj o
    > tym, jakby co. A co do meritum sprawy, to trudno, by gość się sądził o
    > Twoją nieruchomość z Gminą, która właścicielem nie jest już od trzech lat.
    > W pierwszej kolejności na Twoim miejscu powiadomił bym pisemnie Gminę o
    > zaistniałym stanie rzeczy i poprosił o wyjaśnienie. Drugim odpisem pisma
    > powiadomić notariusza, który prowadził transakcję. Niech jedna i druga
    > strona zajmą stanowisko.

    gminę już powiadomiłem i śmieją się z całej sytuacji, twierdząc, iż to oni
    byli zawsze właścicielem owej działki, potwierdzili iż jest druga księga
    wieczysta na tą działkę, sprawę znali wcześniej niż ja tzn. drugi właściciel
    już był w gminie w tej samej sprawie i pogonili go twierdząc ze teraz to nie
    oni są stroną w tej sprawie :( Sugerują aby nic nie robić i czekać spokojnie
    na sąd.niech ten drugi sobie sprawę zakłada.

    > Za krótki jestem, by podjąć polemikę z zaistniała sytuacją, bo
    > teoretycznie nie ma takiej możliwości, by ta sama nieruchomość miała dwie
    > księgi wieczyste. Może jakiś błąd w numeracji działek? To wymaga
    > dogłębnego zbadania sprawy.

    a notariusz to za co odpowiada?