eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowypracowane godziny a etat - pomocy! › Re: wypracowane godziny a etat - pomocy!
  • Data: 2006-02-12 16:08:22
    Temat: Re: wypracowane godziny a etat - pomocy!
    Od: Filip <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ania wrote:
    >>>A czy nadgodziny z poprzedniego miesiaca moga przejsc na nestepne
    >>>miesiace w ktorych sa nie wyprocowane?
    >>>Albo czy jesli w ciagu calego roku beda niedogodziny to czy pracodawca
    >>>moze je uzupelnic z urlopu wypoczynkowego (przez co zmniejszyc jego
    >>>wymiar) ?
    >>
    >>Urlop wypoczynkowy nie moze byc wykorzystywany do "uzupelniania"
    >>brakujacych godzin.
    >>Za nadgodziny moze byc wyplacony ekwiwalent pieniezny, lub przyznany
    >>urlop:
    >>
    >>- na pisemny wniosek pracownika w ilosci godzin odpowiadajacej ilosci
    >>przepracowanych nadgodzin
    >>- bez pisemnego wniosku pracownika i wtedy w ilosci godzin o polowe
    >>wiekszej od ilosci przepracowanych nadgodzin.
    >>
    >>wtedy pracodawca nie musi wyplacac dodatku do wynagrodzenia za
    >>przepracowane godziny nadliczbowe.
    >>
    >>Dodatkowy urlop za nadgodziny bez pisemnego wniosku pracownika musi byc
    >>przyznany do konca biezacego okresu rozliczeniowego.
    >>Dodatek do wynagrodzenia za nadgodziny jest doliczany do wynagrodzenia za
    >>biezacy okresl rozliczeniowy.
    >>
    >
    > To co ma zrobic pracodawca jesli w caly roku wyjda niedogodziny?
    > I czy jesli w jednym miesiacu bede pracowac 150 godzin, a w nastepnym 170 to
    > sa wtedy nadgodziny?
    >
    > Pozdrawiam
    > Ania
    >
    >
    Jest coś takiego jak okres rozliczeniowy. Może on wynosić maksymalnie 4
    miesiące. Jeśli jeden okres rozliczeniowy to np. styczeń i luty, to
    ważne jest czy w sumie liczba godzin była nadliczbowa (tzn możne być
    tak, że pracownik styczniu dłużej pracował ale nie miał za to zapłacone,
    bo z kolei w lutym pracował krócej).
    A co do tego niedomiaru - pomijając już paragrafy: skoro pracodawca
    organizuje czas pracy pracownika to na jakiej podstawie to pracownik ma
    ponosić konsekwencje tego że pracodawca nie potrafi (albo robi to wręcz
    celowo) zapewnić pracownikowi godzin pracy.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1