  • Data: 2010-06-12 16:44:30
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy wysłane pocztą elektroniczną
    Od: "jhru" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " GK" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hv03ta$1ad$1@inews.gazeta.pl...
    > jhru <j...@g...pl> napisał(a):
    >
    > A na meritum koledzy odpowiedzieli - trzeba spojrzeć w umowę i regulaminu.
    > Przy czym forma pisemna jest najbezpieczniejsza i raczej nie wyobrażam
    > sobie
    > możliwości jej wyłączenia w stosunkach z konsumentami.
    > Ustawa o podpisie elektronicznym słabo się sprawdza.

    Słabo się sprawdza bo jescze ani Polska jako pąństwo ani żadna spóka czy
    firma nie zapłaciły kilku tysięcu ero kary tak jak np: w Słowacji:

    http://prawo.vagla.pl/node/8549

    " Europejski Trybunał Praw Człowieka wydał rozstrzygnięcie w sprawie Lawyer
    Partners, A.S. v. Słowacja (applications no. 54252/07, 3274/08, 3377/08,
    3505/08, 3526/08, 3741/08, 3786/08, 3807/08, 3824/08, 15055/08, 29548/08,
    29551/08, 29552/08, 29555/08, 29557/08), zgodnie z którym odmowa przyjęcia
    przez sąd krajowy pism procesowych złożonych w formie elektronicznej stanowi
    naruszenie art 6 §1 Europejskiej Konwencji Praw Człowieka (Konwencji o
    ochronie praw człowieka i podstawowych wolności). ETPCz zasądził na rzecz
    spółki 10 tys euro odszkodowania oraz 8 tys euro tytułem zwrotu kosztów
    postępowania. ..."

    a tu tekst wyroku:

    http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?action=ht
    ml&documentId=851339&portal=hbkm&source=externalbydo
    cnumber&tabl

    No jak jakaś firemka krzaczek dostanie po łapach i Polska będzie też musiała
    zapłacić - to i podpis elektroniczny zacznie się sprawdzać i jakiś bubek w
    byle jakiej firmie nie będzie się wymądrzał.
    A ponieważ Slowacji groziło kolejnych kilkadzsiąt spraw to i sprawa ruszuła
    z kopyta.

    Odnośnie regulaminu:

    to też jest kwestią czasu i kolejnej jakiejś sprawy w sądzie bo żaden
    regulamin nie może regulować zapisów umowy to tak jak by rozporządzenie
    regulowało zapisy ustawy,

    jezeli umowa odwołuje się do regulaminu to w umowie musi być jasno określone
    zakres tej regulacji , jakie sprawy ma opisać regulamin itp. Regulamin nie
    może nawet o jedną kropkę regulować więcej niż pozawala mu na to umowa.
    Jeżeli umowa "mówi" ,że kolor papieru na wypowiedzenie określi regulamin to
    regulamin nie może określić koloru atramenty jakim ma być napisane to
    wypowiedzenie

    Jeszcze raz napiszę mnie wcale nie chodzi o te 140 czy 150 zł a o to , że
    jakiś bubek naciąga ludzi , już wiem , że nie jestem jedynym od którego
    usiłują wyłudzić parę groszy, okazuje się że takich osób jest przynajmnie
    kilkanaście. Firma nie rozwija się, świadczy uslugi na niskim poziomie /3
    "megabity" z 60 zł, a tak naprawdę to zaledwie w porywach ledwie połowa/
    ,ludzie rezygnują a oni wyłudzaja pieniądze.

    Jhru