    From: stern <s...@0...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy - brak odpowiedzi
    Date: Sat, 05 May 2007 15:24:50 +0200

    MMleko napisał(a):
    > Witam
    > Jeszcze taki przypadek.:
    > Klient zawarł umowę na czas określony do 20 maja 2007 . Przysłał
    > wypowiedzenie umowy 4 maja 2007 roku w którym napisał że rezygnuje od 20
    > maja 2007 roku.. Czy rozwiązanie umowy powinno nastąpić z dniem 30 czerwca
    > 2007 roku czy 20 maja 2007 ?
    >
    > Poniżej punkty umowy dotyczące czasu trwania i wypowiedzenia.
    >
    > §4
    > 1. Abonent zobowiązuje się do uiszczania opłaty abonamentowej przez
    > minimalny okres (proszę podkreślić) : dwanaście miesięcy , dwadzieścia
> [...]

    Nieszczęśliwie sformułowana ta umowa. Jakiś cudzoziemiec ją pisał? ;)

    1. Na pewno nie można jej rozwiązać przed 20.05

    2. Zastrzezono 1 miesieczny okres wypowiedzenia - licząc w ten sposób 4
    czerwca byłby ostatnim dniem trwania umowy;

    3. Ten Par. 4 ust 2 to jakies mistrzostwo. Ale skoro strony uzgodniły,
    że wypowiedzenie należy złożyc do ostatniego dnia miesiąca poprzedniego*
    to klient ten termin zachował.

    Reasumując:
    1. Umowa rozwiązuje się z dniem 4 czerwca 2007r.
    2. Zmieńcie tego co Wam pisze umowy ;)

    *konia z rzędem temu, kto mi powie, jak rozwiązać umowę z zachowaniem 1
    miesięcznego okresu wypowiedzenia składając wypowiedzenie w tym samym
    miesiący, w którym umowa się rozwiąże