  • Data: 2009-06-27 20:05:48
    Temat: Re: wypowiedzenie a ciaza
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1ojmvrsydtt5o$.1lp3279iq91i2$.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > Nie chodzi tylko o oświadczenie woli ze strony pracodawcy. W treści tego
    > artykułu mamy "...ani rozwiązać umowy o pracę..". Jeżeli Ewa będzie w
    > ciąży (nie widząc o tym przecież) w chwili kiedy złoży wypowiedzenie
    > umowy o pracę, to wówczas będzie miała prawo do wycofania tego
    > wypowiedzenia, z chwilą kiedy się dowie że jest w ciąży i będzie chciała
    > z przysługującego jej prawa skorzystać.
    Nie należy cytować przepisu prawa wyrywkowo, na wzór cytowania biblii przez
    świadków Jehowy, to prowadzi do błędnych wniosków i wypowiedzi.
    W wyniku wypowiedzenia złożonego przez pracownika nie ma miejsca rozwiązanie
    umowy przez pracodawcę, co łatwo zauważyć, a nawet zrozumieć.
    Nie ma również możliwości "wycofania" wypowiedzenia, a jedynie możliwość
    próby uchylenia się od jego skutków o ile da się udowodnić niewiedzę o
    fakcie ciąży w momencie jego składania.

    --
    Jotte