    From: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyporzyczenie wynajęcie i pożyczeni a użyczenie
    Date: Fri, 30 Sep 2005 13:34:11 +0200

    Użytkownik "abu" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dhimqa$gs1$1@news.wp.pl...

    > Chodzi mi raczej o to jak się mają takie, rzeczy w kontekście popsucia się
    > przedmiotu, którego najem/użyczenie/pożyczenie/wypożyczenie podlega.

    Co do wypozyczenia to jest to po prostu potoczna nazwa najmu, dzierzawy lub
    uzyczenia.

    > jak rozumiem najem i pożyczenie to trzeba tą oddać naprawionym a co
    > użyczeniem?

    Przy najmie to na wynajmujacym (wlascicielu) ciazy obowiazek napraw bez
    ktorych rzecz jest nieprzydatna do uzytku. Natomiast drobne naprawy
    obciazaja najemce.

    Co do pozyczki to sprawa wyglada trosze innaczej, bo ty mu oddajesz na
    wlasnosc (a nie tylko do uzytku) rzeczy ozn. co do gat, a on Ci ma obowiazek
    zwrocic taka sama ilosc rzeczy (ale nie koniecznie te same rzeczy) o takich
    samych wlasciwosciach (jakosci, gatunku).

    > Czy jest jakaś inna jeszcze forma oddania do użytku przedmiotu innej
    > osobie?

    Sa. Dzierzawa, leasing etc.