  • Data: 2003-01-20 13:12:04
    Temat: Re: wypadek samochodowy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec) szukaj wiadomości tego autora

    From: "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl>
    To: <p...@n...pl>

    : > za nami wjechal w tyl taxi. Ja jedynie ucierpialam w wyniku czego mialam
    : > wykrecenie kregow szyjnych i na 3 tygodnie kolnierz. Oczywiscie
    zwolnienie
    : > lekarskie z pracy. Stracilam na poborach (zas.chor.80%) i ucierpialam
    : > zdrowotnie. Zmierzam do pytan. W zwiazku z tym wypadkiem czy mam prawo
    : > domagac sie odszkodowania od kierowcy taxi? jesli tak to w jaki sposob i
    :
    : Zadoscuczynienia mozesz sie domagac OD SPRAWCY WYPADKU. Wydaje mi sie ze w
    : tym przypadku zostal nim kierujacy samochodem, ktory wjechal w taksowke.

    słusznie prawisz:

    Art. 436. § 1. Odpowiedzialność przewidzianą w artykule poprzedzającym
    ponosi również samoistny posiadacz mechanicznego środka komunikacji
    poruszanego za pomocą sił przyrody. Jednakże gdy posiadacz samoistny oddał
    środek komunikacji w posiadanie zależne, odpowiedzialność ponosi posiadacz
    zależny.
    § 2. W razie zderzenia się mechanicznych środków komunikacji poruszanych za
    pomocą sił przyrody wymienione osoby mogą wzajemnie żądać naprawienia
    poniesionych szkód tylko na zasadach ogólnych. Również tylko na zasadach
    ogólnych osoby te są odpowiedzialne za szkody wyrządzone tym, których
    przewożą z grzeczności.