    From: Mieczyslaw <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynagrodzenie za pracę
    Date: Sat, 17 Jan 2004 11:53:55 +0100
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    Sat, 17 Jan 2004 11:06:18 +0100, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > Zgadza się. Rachunek prawdopodobnie był, skoro pytający zeznał że
    > "odmówił podpisania [...] kwoty".

    Czytaj dokładnie Gotfrydzie : nie zeznaje, że "odmówił podpisania.." a
    "odmówiłem przyjęcia" - a z tego nie można wnioskować, że coś podpisywał.

    > Mam do tego wątpliwosci :)
    > Przyznam że wolałbym NIE praktykować takiej metody "wypłacania".
    > Ale czy np. "kierowanie zespołem" nie mogło być częscią zlecenia ?
    > I obejmować również "czynności prawnych", które są *właściwą*
    > umową zlecenia ? ;) (a pozostałe *tzw.* "umowy zlecenia" działają
    > w oparciu o przepis KC art. 750 - czyli faktycznych umów "o prowadzenie
    > usług" :))

    Mogło tak być - ale nie wiemy tego na pewno. Forma przekazywania pieniędzy
    i zgłaszane wątpliwości pytacza sugerują raczej, że nie podpisywali oni
    żadnych umów/rachunków bo wtedy nie byłoby wątpliwości co do wypłacania
    kwot poszczególnym członkom zespołu lub pomijania niektórych.

    > Sprzeciw jak niżej (ale tak najmniej 20 linijek) !

    Może masz rację, ale w świetle tego co wyżej - można dyskutować.

    > Jakbyś mógł je wskazać - to bardzo poproszę...
    > IMHO naciągnąłeś i trzeszczy :) (materia prawna trzeszczy !)

    A choćby sprawa rozliczenia podatku od osób fizycznych, składania
    stosownych deklaracji itd.

    > To jest zupełnie osobna sprawa, co do której nie mam wątpliwości :)
    > Natomiast podejrzewam że to co podsunięto pytającemu do podpisu
    > było właśnie rachunkiem.

    SPRZECIW ! Pytający nigdzie nie pisze, że cokolwiek podpisywał !

    > "...w zasadzie..."... Jak wyżej: ktokolwiek by mnie pytał to
    > daleki byłbym od proponowania zasady "weź wypłać komuś z nich
    > a on niech podzieli".

    Tu mógłbym się zgodzić - ale patrz punkty powyżej.

    > J.w. - ciekaw jestem konkretnie którego :)

    A choćby fakt : "rozdziela je pozostałym osobom według swojego widzimisię"
    - to by potwierdzało, że nie było umowy ani rachunków - bo wtedy nie byłoby
    "widzimisię".

    > Też mam wątpliwości: jeśli po realizacji owego zlecenia nie został
    > żaden materialny ślad, to być może pytający nas oszukuje ;) - ale
    > jeśli ZOSTAŁ... to przypomnę że w K.C. są zapisy iż:

    Właśnie - jeżeli został ślad ...

    > Dlaczego ?
    > Po pierwsze - nic nie pisał o wartości umowy. Po drugie - zapis
    > o limicie 2 kzł już parę miesięcy nie obowiązuje - i jak rozumiem
    > od września czy października umowa (nawet nie ustna, a "przez
    > domniemanie z zachowania") swoją moc ma...
    > Jeśli zlecenie było "ciągłe" to co najmniej tej części powinno
    > dać się bronić !

    Można by próbować dowodzić zawartej ustnie umowy - ale co z brakiem
    rachunków ?

    Mieczysław