  • Data: 2004-09-30 09:23:34
    Temat: Re: wynagrodzenie na mocy wyroku sadowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Sep 2004, Johnson wrote:
    [...]
    >+ Z uchwały wynika iż sąd zasądza kwotę brutto - nawet jeśli pracownik chcę netto
    >+ (czyli mówi ile chce "na rekę"), a co za tym idzie oczywiste jest iż pracodawca
    >+ podobnie jak od zwykłego wynagrodzenia potrąca ZUS i podatek.

    Nie jest oczywiste: komornicy potrącają *całą kwotę brutto*.
    ZUS twierdzi że wpłaty składek dokonują *wyłącznie płatnicy* - i ściga
    pracodawcę.
    Pracownik twierdzi że "nie zapłaci bo to nie jego problem, widać sąd
    się pomylił" - taka sprawa przewijała się nie dalej jak tydzień temu
    na .podatki, jakbyś mógł to rzuć okiem.

    >+ Nie mam linka :).

    No i wot, problem :[
    Znalazłem:
    http://www.sn.pl/orzecznictwo/0108/index.html

    >+ Ale powiem więcej to nie jedyne takie orzeczenie. Podałem chyba miejsce
    >+ publikacji ?

    No to DOPIERO mamy problem.
    JAK mają wobec tego być prawidłowo egzekwowane należności z tytułu
    umowy o pracę ? Na to pytanie uchwała NIE odpowiada !

    Sąd wydaje wyrok na określoną kwotę (brutto).
    Następuje egzekucja i komornik egzekwuje CAŁĄ kwotę (brutto).
    Co dalej ? :]
    Czy dobrze podejrzewam iż błędem pracodawcy jest niewszczynanie
    powództwa przeciwegzekucyjnego (o składki) ?

    pozdrowienia, Gotfryd