  • Data: 2006-01-16 19:40:19
    Temat: Re: wyłudzenie??
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Wilk napisał(a):

    > Wiec co najwyzej narusza wiez zobowiazaniowa, gdzie tu masz niekorzystne
    > rozporzadzenie mieniem? Co za roznica dla banku, kto spelni zobowiazanie?

    Jakby nie było dla banku różnicy, to udzieliliby każdemu kredytu.
    Przyjmuje się, że niekorzystne rozporządzenie mieniem jako skutek
    przestępstwa oszustwa może polegać także na takiej zmianie w stanie
    majątkowym, która nie przejawia się ani w pozbawieniu poszkodowanego
    przyszłych dochodów, ani w stworzeniu podstaw prawnych do poniesienia w
    przyszłości określonych wydatków, lecz polega na pogorszeniu sytuacji
    majątkowej poszkodowanego np. przez przesunięcie terminów spłaty długu,
    pogorszenie szans właściciela na odzyskanie należności czy np. niezgodne
    z umową wpisanie go do hipoteki na gorszym miejscu (zob. D. Pleńska, O.
    Górniok, System prawa karnego..., s. 419; J. Bednarzak, Przestępstwo
    oszustwa..., s. 81).}
    Przypominam że tutaj były - przynajmniej początkowo - kłopoty ze spłatą
    kredytu. Czyli z punktu widzenia banku udzielił on "kredytu trudnego", w
    istocie rzeczy osobie której kredytu tego nie chciał udzielić.

    Zresztą, może wskaż którego znamienia oszustwa nie wypełnia zadany kazus?
    Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej (jest), doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem (jest)
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania (jest),
    Czyli czemu miałby nie być tego przestępstwa?

    Prawdę mówiąc widziałem już rzeczywiste takie sprawy z wyrokiem skazującym.

    A w tej sytuacji można według mnie rozmawiać tylko o znikomości
    społecznej szkodliwości czynu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."