    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wycieczki Żydów z bronią
    Date: Sat, 23 Dec 2023 14:44:20 +0100

    W dniu 21.12.2023 o 19:00, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > gdy bywałem w Hali Odlotów lotniska Chopina w Warszawie widywałem
    > wycieczki takich panów, towarzyszyła im uzbrojona ochrona z UZI.

    UZI - tak na marginesie - ma pewną cechę konstrukcyjną, która powoduje
    że jest niezbyt bezpieczną bronią i używanie jej do ochrony nie jest
    najszczęśliwszym pomysłem. Trudno tam przejrzeć komorę. By zabezpieczyć
    komorę nabojową otwór wyrzutnika łusek jest tak ulokowany, że czy to w
    przednim, czy to w tylnym położeniu nie widać komory. Trzeba odciągnąć
    zamek "trochę". A jeśli pomylisz kolejność i najpierw przejrzysz komorę,
    a potem wyjmiesz zasilanie, to może tam trafić nabój :-) Mały otwór oraz
    nieokreślona pozycja zamka sprzyja też niezauważeniu tego naboju w komorze.

    Istnieje szereg bezpieczniejszych pistoletów maszynowych. Przede
    wszystkim broń do ochrony powinna umożliwiać bezpieczne noszenie jej z
    nabojem w komorze. Przyjęło się zatem, że tu akurat lepsze jest
    rozwiązanie, które ma kurek (wewnętrzny), albo układ bezkurkowy (jak np.
    w GLOCK). Kluczowym by bezpiecznik blokował iglicę. Jeśli ochroniarze
    łażą faktycznie z UZI i nikt tego nie pomylił, to świadczy to o tym, że
    broń przywieźli z Izraela, bo tam te UZI są popularne. U nas ochrona
    raczej takich nie używa.

    O ile wiem, to od pewnego czasu nie ma to miejsca.
    --
    (~) Robert Tomasik