  • Data: 2007-04-10 18:35:58
    Temat: Re: wycena oprogramowania
    Od: Rafał Prasał <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    n...@a...pl pisze:
    > Witam,
    >

    > Jako że mialem wjazd policji do domu a potem sprawę biegły wycenił
    > koszt piratów. O ile do większosci sie nie mogę przyczepić to parę
    > programów ma ceny wzięte z kosmosu i tak:
    > Photoshop4.0 (nie wiem która wersja) wycena na 1900 zł - nie wiem skąd
    > biegły mogł wziąć tak nierealną cene

    > Turbopascal 5.5 - 400 zł (program darmowy)
    > Turbopascal 7.0 - 393 zł (program darmowy)

    Można zrobić tak, że wystąpisz do firmy Borland z zapytaniem ile
    kosztuje Turbo Pascal 5.5, 7.0 dla użytku domowego, Firma powinna w
    ciągu tygodnia dać Tobie odpowiedź... tylko, że to będzie traktowane jak
    zwykły dowód.

    > Delphi 5 Enterprise - 14200 zł !!!!!!!!!! - 10-letni program a cena
    > wzięta z najnowszej wersji :/

    jw

    > Visual Studio 6 Enterpriese 7600 zł !!!!!!! podobnie jak z delphi,
    > cena wzięta z najnowszej wersji

    Microsoft trzyma ceny. jak coś u nich kosztowało 7600pln to kolejna
    wersja będzie też w tej cenie.

    > Windows 95 490 zł !!!!!!!!!! - no comments

    no, tyle to kosztuje. jw

    > Deluxe Ski Jumper (czyli popularny malysz) - 80 zł (program darmowy)
    >
    > i teraz mam pytania: co ja mogę w tej sytuacji zrobić, chciałbym pójsc
    > na ugodę z prokuratorem ale w takim wypadku bym się musiał przyznać do
    > ty cen ?
    >
    > bardzo proszę o jakąś odpowiedź

    zawsze możesz również poprosić o powołanie nowego biegłego, który będzie
    bardzie bardziej kompetentny, ale to grozi wzrostem kosztów sądowych.