eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowybuchowy problem - wymiana rur gazowych przez firme a usuniecie zwiazanych z tym uszkodzen - czyj koszt???? › Re: wybuchowy problem - wymiana rur gazowych przez firme a usuniecie zwiazanych z tym uszkodzen - czyj koszt????
    From: "JDL Biuro Tlumaczen" <j...@j...ltd.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: wybuchowy problem - wymiana rur gazowych przez firme a usuniecie
    zwiazanych z tym uszkodzen - czyj koszt????
    Date: Wed, 8 Jan 2003 17:30:58 +0100

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Cześć
    > Czy mozesz napisać jak technicznie wygląda problem bo....
    > Rury gazowe nie powinny stykać sie ze ścianami (nielicząc uchwytów
    > mocujących jezeli sa miedziane) a przejścia przez nie powinny być wykonane
    > poprzez zastosowanie tulejek. Jeżeli poprzez swój remont rury zabudowałeś
    > czy coś w tym stylu to jest to niezgodne z przpisami prawa budowlanego i
    > warunkom jakim powinny odpowiadać instalacje gazowe i moze ci sie nie udac
    > odzyskać pieniędzy. Jezeli jest tak jak być powinno to ja nie widze
    problemu
> [...]

    witam juz opisuje - rury w zaden sposob nie sa zabudowane, nie stykaja sie
    ze sciana i podtrzymywane tylko przez uchwyty - czyli wszystko tak jak
    powinno byc. kilka lat temu cala instalacja gazowa byla remontowana
    (wymieniane wszystkie rury w bloku i mieszkaniach - niestety, jak sie
    pozniej dowiedzialem, ktos zrobil to nie na zasadzie spawanych laczen, tylko
    takich uszczelnianych jakims sianem (nie smiejcie sie, nie wiem co to jest
    ;-))) ). rura, o ktora sie rozchodzi jest w przedpokoju i jest przed
    licznikiem - wg spoldzielni (adm) rura nalezy do nich - w pelni sie z nimi
    zgadzam, wyrazam pelna zgode (sam ich ponaglam) na naprawe uszkodzenia
    (chyba w tym wypadku wymiane rury), ale chce zeby przedpokoj (przedpokoj byl
    niedawno - tj. jakies 7-8 mcy niemalym kosztem totalnie remontowany (mam
    faktury firmy, ktora to robila) wygladaly, tak jak przed naprawa tej rury -
    na co spoldzielnia nie chce sie zgodzic.
    na co sie powolywac w dalszych rozmowach z nimi?

    pozdrawiam
    leo