    From: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: włamanie na Onet
    Date: Fri, 6 Dec 2002 17:47:36 +0000 (UTC)

    "Maura" <m...@y...com> wrote in news:asqk15$gi5$1@newshost.mot.com:

    > "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> wrote in message
    > nickow
    > na onecie
    > samochodu",ale
    > podeszli
    > sobie
    > czata i
    > (cut)
    >
    > Tylko ze oni nie kradli hasel, niestety... To byla tylko i wylacznie
    > wina serwera i bledu systemu. Braki w ochronie doprowadzily do tego,
    > ze odpowiednio napisana aplikacja lączyla sie z serwerem onetu.
> [...]
    Mylisz sie calkowicie i to we wszystkim.Zadna aplikacja nie byla pisana,smiac mi
    sie chce jak to przeczytalem.Procedura wyglada nastepujaco.Wpisujesz stalego nicka
    (stale id) a nastepnie klikasz "zapomnialem(am) hasla".Pojawia sie pytanie
    wymyslone przez uzytkownika hasla np "imie mojej mamy".Po paru chwilach
    wklepywania imion zenskich,uzyskujesz dostep do konta i MUSISZ podac nowe
    haslo,tym razem swoje haslo,czyli po odpowiedzi na pytanie zmieniasz haslo
    uzytkownika.I juz w tym momencie masz jego id i masz jego poczte.Oczywiscie jesli
    oryginalny wlasciciel bedzie sie probowal zalogowac ponownie to zobaczy ze jego
    pierwotne haslo zostalo zmienione i zmienia je ponownie i jesli jest bystry to
    powinien rowniez zmienic pytanie i odpowiedz zeby usunac mozliwosc odgadywania
    hasla.I mi chodzi o ten sposob przejmowania stalych id i tym samym poczty.
    Tak wiec twoja teorie o pisaniu aplikacji mozna niestety miedzy bajki wlozyc jesli
    chodzi o onet i interie przy okazji rowniez.To wszystko jest banalnie
    proste,wystarczy ze pytanie jest wlasnie typu "imie mojej mamy".Poprzednio onet
    zamiast pytania i odpowiedzi zadal podania kodu pocztowego miejsca zamieszkania i
    daty urodzenia.Pytanie dlaczego to zlikwidowano.Tego nie wiem ale to nie bylo
    rozsadne,chociaz oczywiscie problem nie istnieje jesli wymyslisz sobie pytanie na
    ktore raczej osoba trzecia nie da rady wpasc.Ale wiekszosc uzytkownikow woli
    banalne pytania.
    Tak wiec byc moze twoja teoria o aplikacjach pisanych przez buahaha hakerow na
    onecie jest byc moze prawdziwa,bo www.hack.pl podawal sposob na przejecie losowego
    nicka ale poprzez wykorzystanie dziury w aplecie javy (o ile pamietam) ale onet
    zareagowal dosyc szybko i nie bylo mowy o zadnych aplikacjach zeby sie wlamywac
    na serwery onetu ktore chyba raczej do kiepsko zabezpieczonych nie naleza.
    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -