  • Data: 2003-01-20 08:10:15
    Temat: Re: włamania komputerowe
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <01be01c2c065$af8f01d0$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    > Art. 13. § 1. Odpowiada za usiłowanie, kto w zamiarze popełnienia czynu
    > zabronionego swoim zachowaniem bezpośrednio zmierza do jego dokonania, które
    > jednak nie następuje.
    > § 2. Usiłowanie zachodzi także wtedy, gdy sprawca nie uświadamia sobie, że
    > dokonanie jest niemożliwe ze względu na brak przedmiotu nadającego się do
    > popełnienia na nim czynu zabronionego lub ze względu na użycie środka nie
    > nadającego się do popełnienia czynu zabronionego.

    A jak to odroznic w praktyce? Bardzo często w dyskusjach na taki temat
    pojawia się problem czy skanowanie portów jest próbą włamania czy też nie.
    Per analogia, jako argument na to że tak, podaje sie przekonywujący MZ
    przykład o łażeniu po parkingu i ciągnięciu za klamki samochodów... Ale to
    dygresja, a co istotniejsze to bardziej ogólne pytanie które brzmi: co
    uznać za próbę włamania bo ja prawdę mówiąc nie widzę klarownego
    kryterium.

    --
    Marcin