  • Data: 2007-01-17 07:28:18
    Temat: Re: wezwanie przedsądowe, faktury
    Od: "Qbek" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
    > Hello,
    >
    > Mam takie oto dwa pytania:
    >
    > 1.
    > Czy mogę dostarczyć dłużnikowi wezwanie przedsądowe do zapłaty zanim
    > jeszcze świadczenie stanie się wymagalne?
    > Innymi słowy - jeśli termin płatności faktury upływa mu powiedzmy w dniu
    > 1 lutego, to czy mogę już 15 stycznia wezwać go przedsądowo do zapłaty w
    > terminie do 1 lutego (czyli w normalnym terminie wymagalności
    > świadczenia, oczywiście nie wcześniej!).
    > Czy w takim wypadku będę mógł 2 lutego od razu wytoczyć odpowiednie
> [...]

    mysle, ze tak.

    Kodeks postępowania cywilnego

    DZIAŁ IV. ORZECZENIA

    Rozdział 1. Wyroki

    Oddział 1. Wydanie wyroku

    Art. 316. § 1. Po zamknięciu rozprawy sąd wydaje wyrok, biorąc za
    podstawę stan rzeczy istniejący w chwili zamknięcia rozprawy; w
    szczególności zasądzeniu roszczenia nie stoi na przeszkodzie
    okoliczność, że stało się ono wymagalne w toku sprawy.